Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 14 september 2011

Als ik u niet ontrief

Wamy:
Weet u nog dat ik u laatst mijn diensten aan kwam bieden? Ja, ik had het toen over keukenklusjes en het opruimen van voedselresten en dergelijke; begint het u te dagen?
Wel, ik wilde het daar nog even met u over hebben, want ik ben toen vergeten nog een zeer belangrijke vaardigheidheid van mij te noemen. U bent weer niet geïnteresseerd? Ook niet als ik u zeg dat die vaardigheid te maken heeft met sporenonderzoek na een insluipgevalletje?



Ik hoorde namelijk dat er bij u een snoepstokje uit de vensterbank werd gestolen, en als u mij nu uw Poezenloket en huiskamer laat onderzoeken, zou het zomaar kunnen dat ik de dader voor u vind. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, inderdaad. Mijn onderzoek is namelijk gedegen en erg precies, en ik start altijd daar waar het gestolen object, een snoepstick dus in dit geval, het laatst is gezien. Dat was hier toch? Nee, ik zit er nooit naast met mijn onderzoek en ik ruik zelfs dat het hier om een stokje met kipsmaak gaat. U mist het gestolen stokje zeker erg, heh? Niet?


Wel, als ik nu nog even uw keuken mag onderzoeken dan vind ik vast het spoor dat naar de dader leidt. Staat u mij toe? Niet dus.
Ah, u weet wie de dader was en heeft mij helemaal niet nodig? En als ik nu voor u eens even onderzoek of de andere stokjes ook misschien diefstalgevoelig zijn?  ??
U wilt mij niet over de vloer, heh! Zeg eens eerlijk mevrouw Katblad, heeft soms u de pest aan mij? Nee, echt niet? Nou, geef me dan maar weer buiten wat van uw brokjes - die Koninklijke graag en niet die van Albert Heijn, als ik u niet ontrief....

5 opmerkingen:

Ma Tok zei

Was je dan even je handen en je gezicht voor het eten, Wamy?

Anoniem zei

Wamy, doe eens wat minder onderdanig. Als je je niet welkom weet straal je dat ook uit zo en wat je uitstraalt krijg je terug. Heb je zelf geen snoepstick gehad? Want volgens mij, he, volgens mij, had je daar misschien best trek in gehad? Misschien? Een klein beetje? Ik zit er vast naast.

de redactie zei

Wamy zit dagelijks voor 8 uur al voor het Poezenloket en komt gedurende dag diverse keren terug om voedsel te roven. Hij is verder niet zielig of onderdanig maar speelt erg goed toneel....

Anoniem zei

Dieren spelen geen toneel. Dat wordt meteen opera of operette en vertellen ze iets. Wamy is eerder een soort Kruimeltje of zo. Honger voor 8 uur 's ochtends. Krijgt hij thuis niks? In ieder geval is hij wel een superfan van mevrouw K. en de reporters!

Leen zei

Wamy rules! Ik heb toch zo'n boon voor dat mooie ventje.