Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 1 mei 2012

Wat is hier gaande?

Ach mevrouw K., wat is dit nu weer voor idiote foto. Heeft ú die gemaakt of was het de fotograaf? Oh, dat doet er niet toe, meent u? Wel, wie het ook was, het lijkt helemaal nergens op en ik zie er ook niks kunstigs aan. Nee, artistiek is ie zeker niet, en ik kan dat weten want ik heb daar verstand van.
Ja, ik kan natuurlijk best wel zien dat dit Oscar is, maar welk deel van hem het is zie ik dus zo één-twee-drie niet en ook niet of hij van links naar rechts is of andersom.
Heeft u de foto per ongeluk ondersteboven geplaatst? Dat wil u niet zeggen. Gespiegeld dan? Wilt u ook niet zeggen. Nou, vertelt u dan maar wat de bedoeling is van dit stomme plaatje want ik blijf niet raden en bovendien is het zo tijd voor mijn wijntje en dat vermag uiteraard geen uitstel.
Ah, een raadseltje dus. Nou, dan haak ik maar af. Oh, niet voor mij maar voor de lezers? En wat kunnen ze winnen? Het gaat om de eer? De titel van "Beste Katbladlezer"? Speciale vermelding? Ik denk niet dat er iemand is die op zo'n titel zit te wachten, mevrouw K. Nee, u kunt beter gewoon gelijk vertellen wat het plaatje voorstelt, dat bespaart u een hoop ellende, zal ik maar zeggen. U denkt dat er best wel mensen zullen gaan reageren? Wel, wees maar mooi eigenwijs. Ja, dan moet u het zelf maar weten.
Maar zeg, kunt u mij niet alvast vertellen wat de foto voorstelt? Ook niet als ik dan ook een wijntje voor u inschenk? Ja, uit een nieuwe fles want ik weet dat u niet van verzuurde restjes houdt.
Wat? ................. Kunt u wat harder fluisteren? .................. U meent het! Echt? Wel, ik ben benieuwd of iemand dat gaat raden. Ja, toch wel een soort van spannend inderdaad. Maar klapt u nu die laptop maar dicht, dan schenk ik wat in. Wat mag het zijn vandaag mevrouw K., een Droge Steen of liever toch maar weer een Viognier?


Terwijl nu de Hoofdredacteur een fles ontkurkt of opendraait, kunnen wij nog even snel onze lezers de volgende vraag stellen: Wat is hier gaande? De gebeurtenis is niet nieuw, dat kunnen wij nog wel verklappen om het iets makkelijker te maken.

Heb je nog kaas in huis, mevrouw K.? Japekoppie staat hier te schreeuwen in de keuken en ik weet niet hoe ik hem anders moeten laten ophouden met dat gekrijs!

10 opmerkingen:

Annemieke zei

Oscar die een vogeltje aan het ontleden is?

Anoniem zei

Dat is toch gewoon Oscar die die plant-dinges op de hoek van de Kruidentuin aan het markeren (mollen) is?

Sabine zei

Lijkt mij dat Oscar hier met z'n hele hebben en houden in een plantenbak o.i.d. ligt, maar het kan natuurlijk iets heel anders zijn......

Gerda zei

Oscar heeft een verdwaald rotje gevonden en heeft die aangestoken. Daarna is hij erbovenop gaan zitten, in de hoop dat hij als het rotje afgaat, ver de lucht in geschoten kan worden. Hij kan dan in de hoogste boom belanden en verdient dan zo de titel BK.

Jolanda zei

Oscar ligt te slapen in een bloempot, bovenop plantje??

Inge zei

Jee, moeilijk.
Is Os hier gras aan het eten onder de trap in de hoftuin met zijn kop links?

katja zei

Wat Sanne zegt! Wijnrank dus...

spook941950.blogspot.com zei

Bij nader inzien, ik zie daar iets van oudrose en zwart plastic. Zijn dat de zondagse schoenen van mevrouw Katblad die Oscar aan het pletten is?

BETTY zei

BETTY ZEI,
DE KIWIPLANT is bijgesnoeid en Oscar werpt zich wellicht op dit verse knabbelstokje ?

Nathalie zei

Hmm, zo te zien is Os zijn nagels aan het scherpen aan/in de blauwe regen (of de kiwi).