Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 21 mei 2012

Volgende keer beter!

Boez:
Mijn mens zit met een ander mens te praten. Ik ben zogenaamd moe en lig daarom bovenop de tafel wat uit te rusten. Ik doe mijn ogen half dicht zodat ze denken dat ik lig te soezen. Maar ondertussen bedenk ik een plan, en dat plan heeft te maken met het paarse doosje dat op de puzzel staat...







Even kijken of mijn poot lang genoeg is, dat zien ze vast niet. Want ik heb nog steeds mijn ogen half dicht en doe alsof ik heel lief ben en te moe om wat uit te halen. Ja, ik ben de braafste van de hele wereld en heb geen stoute plannen. Even zogenaamd uitrekken.
Ach, mijn poot is geloof ik net niet lang genoeg ...














Ik ben heel voorzichtig wat gedraaid. Nu red ik het net, ik kan het doosje aanraken. Maar er zit een deksel op. Ze hebben nog steeds niet door waar ik mee bezig ben. Ik hou mijn ogen dicht. Ik ben een zoete, brave knul, dat weet iedereen.








Maar nu moet ik toch even wat beter kijken want nu komt het erop aan. Dat dekseltje krijg ik er zo niet af. Maar ik weet uit ervaring dat ie d'r vanzelf afgaat als ie op de vloer klettert. Ze zitten nog te praten en letten nog steeds niet op. Dit is mijn kans, het is nu of nooit...








En ja hoor, in één snelle beweging duwde de Boez het doosje van de tafel en sprong erachter aan. Jammer maar helaas voor de kleine slimmerik, doch het dekseltje was er niet afgesprongen. En omdat de boef al genoeg kattensnoepjes had gehad hebben wij het doosje opgeborgen. Teleurgesteld ging Boez naar buiten. Volgende keer beter, heh?








8 opmerkingen:

Jacq. zei

Haha, Boez is slimmer dan wij denken!

Ma Tok zei

Ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd: de naam Boez kan beter veranderd worden in Boev.

Frans zei

....en vreemde Nepetasnuivers in struikrovers.

katja zei

Ik had het niet achter de Boez gezocht... Wat een smiecht!

Anoniem zei

Lief :)

Femke zei

Haha, heel herkenbaar!! Wat een slimmerd is De Boez!

Frans zei

Boez is meer een blikvangert dan een blikopener.

Wad Woord en Wol zei

Haha brave Boez zonder stoute plannen. Jammer dat het plannetje mislukte.