Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 26 mei 2012

Ik eis iets anders!

Boez:
Wat ik hier doe? Ik wil gewoon fatsoenlijk eten en ik ben hier gaan liggen om je dat duidelijk te maken. Niet uit die blikken, geen gore troep. Nee duhuh, ga ik echt niet aan beginnen.
Maar wat heb jij hier liggen? Boterham pindakaas? Om tien uur 's avonds? Ah, je had al wat toastjes met kaas op. Samen met Japekoppie ja, dat heb ik heus wel gezien. En je vond het te warm om meer te happen, dus nu nog effe later op de avond zo'n boterhammetje. Wel, ik vond het daarstraks te warm om die rotzooi uit dat paarse blik te eten. Ik hoef dat spul sowieso niet trouwens, of het nu warm is of vriest.
Ben je het soms vergeten? Wat wij destijds hebben afgesproken? Jawel, denk maar even goed na.

Je kwam mij halen, weet je nog? Ja, bij mijn pleegmoeder Wilma, die mij heeft grootgebracht en wat lessen heeft geleerd op het sociale vlak, zeg maar.
Mijn moeder was van de straat maar heette Leila van 't Gooise matras en was een slanke, statige en voorname dame die door een slecht mens buiten de deur was gezet. Gaat er een lichtje bij je branden?
Je had mij op een foto gezien en dacht dat ik wel een goede reporter zou worden, ja? Haha inderdaad, maar daar gaat het nu niet om.
Je beloofde me dat ik alleen maar het beste van het beste zou krijgen, het duurste en lekkerste eten van de beste merken. En omdat ik jou geloofde kwam ik direct naar je toe, gaf je een kopje en ben met je meegegaan. In dat rottige wielhuis van je, rit van anderhalf uur in de hitte. Deed ik voor jou omdat ik je vertrouwde. Nou gaf je me dus daarstraks weer zulke inferieure paté dat ik er bijna van over mijn nek ging. Ja, daarom heb ik er ook niks van gegeten, ik kijk wel uit.
En nu lig ik dus hier omdat ik niet wil dat jij die boterham pindakaas opeet voordat ik iets fatsoenlijks in mijn voerbakje heb gekregen.

Dat al die anderen die gore zooi wel eten moeten ze zelf weten, ik weiger er zelfs maar aan te ruiken. En nu eis ik dus iets anders. Omdat je me destijds beloofd hebt dat ik alleen maar het beste van het beste zou krijgen.
Wat ik wil hebben?
Nee, dat Iams, die Royal Canin en die Hill's brokken zijn leuk voor tussendoor, maar doe mij nu maar gewoon een flinke hand snoepies. Uit zo'n paars doosje inderdaad. Nee, eerder ga ik hier niet weg en eerder ga jij ook niet verder met het eten van je boterham pindatroep. Geef mijn portie uit dat blik straks maar aan Cera als ze thuiskomt, ik hoef het niet en sta erop dat ik nu iets uit dat ene paarse doosje krijg. Wat ik doe als ik dat niet krijg? Wel, geen foto's meer van je Boez, geen Boezekoppen meer op T-shirts, geen kopjes meer van je hartendiefje, helemaal niks meer, en misschien stap ik zelfs wel naar de rechter.
Heb je het doosje al gepakt? Fijn dat wij elkaar zo goed begrijpen, heh? Ja, ik ook van jou. Nog een paar snoepies dan maar?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Het lijkt net of Boez de laatste tijd meer vacht heeft vind ik. Is dat zo, of komt het omdat het warm is?

Wad Woord en Wol zei

Go for it Boez!

Mevrouw Katblad zei

@Sanne: Dat was ons (nog) niet opgevallen. Misschien wordt hij gewoon wel wat dikker?

Patricia zei

Mooi aanrecht heeft U hoor, Mevrouw Katblad.

Ma Tok zei

@Mevrouw Katblad: Als hij vaker snoepjes-eisen heeft kan ik me dat voorstellen.