Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 9 mei 2012

Niet genoeg aandacht

Japekoppie:
Wilt u nu eindelijk eens even stilstaan en naar mij luisteren, mevrouw Katblad? U loopt maar met die camera achter die jonge jongens aan en let helemaal niet op mij, en dat terwijl ik uw beste en meest ervaren Verkenner A ben - u heeft niet eens gezien hoe ik de Nepeta heb geïnspecteerd en een fietstas heb gemarkeerd, en verder heb ik de boom met mijn nagels gemarkeerd, ook erg belangrijk ja - dan was er nog iets anders dat van groot belang was en dat ik met u wilde bespreken, maar u loopt maar constant achter die klooiers en zooiers aan en hebt niet eens in de gaten hoeveel belangrijke taken ik al heb afgewerkt - het zou normaal zijn om mij daarvoor eens te bedanken en mijn werk vast te leggen voor het Katblad en de lezers, en bovendien voor het archief opdat men later nog eens kan opzoeken hoe groot mijn aandeel was in allerlei gebeurtenissen en het belang daarvan, van mijn acties dus, heh?

Nu zit ik u al zo'n tijd op de hielen om uw aandacht te trekken en is mijn keel helemaal schor geworden, en u blijft maar rondzwaaien met die camera om die rotventjes en meiden op de kiek te zetten terwijl de beste van het stel (moi dus) u bijna laat struikelen - jammer dat het net niet lukte trouwens - en uw oren laat toeteren en nog ziet u mij niet of u doet alsof, dus u zult wel snappen dat ik behoorlijk de pest in heb, ik bedoel, als ik mijn ei niet kwijt kan en me gefrustreerd ga voelen, wat voor zin heeft het dan nog dat ik meega op deze idiote wandelingen met dat rondspringende grut, ik kan dus voortaan beter thuisblijven en op bed blijven liggen en ......


Wat het belangrijke was dat ik met u wilde bespreken? Dat ben ik ondertussen vergeten.
Maar in elk geval heb ik uw aandacht nu.
En omdat u eindelijk naar mij luistert wil ik gelijk maar van de gelegenheid gebruik maken om nog een klacht in te dienen. Nog één ja.
Het betreft mijn column. We zouden op regelmatige basis een column van mij in het Katblad plaatsten maar lopen nu alweer ruim een week achter.
Nu kunt u wel volhouden dat u het erg druk hebt gehad en nog hebt, maar daar heb ik geen boodschap aan.
U vindt de Kruidentuin geen geschikte plaats om dit te bespreken? U doet dat liever op de redactie?








Ik snap het al. Jawel, u wilt nu liever doorgaan met het fotograferen van dat jonge grut want dat vindt u blijkbaar belangrijker dan een goed gesprek met uw beste Verkenner A en mede-oprichter van het Katblad. Nee, het is me nu helemaal duidelijk hoe de verhoudingen liggen. U vindt mij blijkbaar te oud en niet meer bekwaam genoeg. Niet? Lastig dan, u vindt mij een lastpost. Ook niet?
Wel, ik weet niet meer wat ik moet denken mevrouw K., en het lijkt me het beste dat u mij even aait zodat ik weer wat tot rust kom. Ja, daarna zal ik mijn tuininspectie afmaken, dat beloof ik u. En misschien kunt u vanmiddag een kleine kaasproeverij voor mij organiseren? Worst mag ook ja, maar dan liever niet van dat spul met knoflook dat zo tussen je kiezen blijft zitten. Heeft u trouwens gezien dat Wamy bijna in een boom is verdwenen? Ja, verdwenen inderdaad, vlak achter u. Als u snel bent kunt u misschien nog net een foto maken van zijn staart.

2 opmerkingen:

Jacq. zei

Ach Japerd, je doet het altijd hartsikke goed en alle katbladlezers zullen dat beamen, denk ik....:)

Wad Woord en Wol zei

Ik beaam dat (bovenstaande reactie) inderdaad!