Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 21 mei 2012

Julius moest weg...

Igor:
U ziet allemaal schapenwolkjes door de lens zegt u, mevrouw Katblad? Wel, u vergist zich. Ja, ik ben het namelijk, Igor, u weet wel. Van de kakelaars en de kukelaar inderdaad. Alleen die kukelaar is er dus niet meer. Nee.
Het was namelijk zo dat onze buurvrouw niet zo goed tegen zijn gekukel kon, en daarom moest hij weg.
Erg jammer inderdaad. Ik mis hem erg, onze Julius.




Of onze kakelaars hem ook missen? Geen idee, nee. Ze gaan in elk geval gewoon door met eieren leggen en kakelen. Mijn mensen missen hem wel.
Nee, Julius is niet in de soep gegaan. Hij loopt nu elders te kukelen en de baas te spelen en heeft het daar erg naar zijn zin. Ja, hij mag daar vrij kukelen, de hele dag door.
Heeft u trouwens onze kuikens al gezien? Afscheidscadeautjes van Julius inderdaad.





Ze horen bij Desiree. Tenminste, zij heeft er steeds bovenop gezeten maar het kan zijn dat de eieren niet van haar waren maar van de andere dames. Ze heeft ze toch maar allemaal uitgebroed ja, want zo gaat dat met die kakelaars.








Nu hoopt ons zij-mens dat alle kuikens kakelaartjes zijn en geen kukelaars. Ja, anders komt er weer gedonder in de glazen, heh? Ze (de boze buurvrouw - red.) vindt namelijk dat er geen dieren in een stad horen te wonen. Vanwege het lawaai dus inderdaad. Ze heeft ook liever niet dat wij (Iwan, Igor, Lotje en Caja - red.) over het dak lopen te springen, maar daar trekken wij ons niets van aan natuurlijk. Stel je voor...





Gaan die voorjaarsverkiezingen eigenlijk nog door? Ja, want ik dacht namelijk: ik hoor niks meer, en daar ik een goeie kans maak in een zekere categorie... Na uw feest? Mag ik ook komen? Ah, de speurtocht door deze tuin? Vriendelijke mensen met aaigrage handen? Dan zal ik er zijn. Jawel, hier op deze plek, en misschien komt Iwan ook wel als hij zich goed voelt.
Maar om nog even terug te komen op die verkiezingen, wat vindt u ervan? Wel, van mijn snor natuurlijk! Heeft u 'm goed op de foto gekregen? En, denkt u dat er veel mensen op mij zullen stemmen?

6 opmerkingen:

Jacq. zei

Allemaal aaibare en lieve diertjes. Schattig!

Anoniem zei

Ik, eh, hoor nog steeds gekukel. ps. ik ben niet die boze buurvrouw hoor

hannah zei

Wat leuke foto's!!!!!!!!!!! veel groeten voor jullie allemaal, vanuit Nieuw Zeeland.
Hannah, in een erg koud winters Wellington

Ma Tok zei

Ja Sanne, er zijn meer haantjes in de katbladbuurt, maar die wonen iets verder van de BB af en hun mensen hebben niet zo'n gehorige tuin.

Annemieke zei

Schattig - komt er ook een schattigheids verkiezing? Dan maken de kuikens kans (of mogen alleen haarfabrieken mee doen?) - en Igor zou ook zomaar de mooiste kat van de katbladbuurt prijs kunnen winnen!

katja zei

Igor, zorg dat je er bent met de speurtocht, dan kan iedereen je lange snorharen bewonderen!