Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 11 mei 2012

Slachtoffer is zoek!

Gisteravond kregen wij het bericht dat er vermoedelijk in het huis van de moeder van Wamy (zij heet Poeki) een ernstig misdrijf heeft plaatsgevonden. In elk geval sprak de melder (die bij ons aan de voordeur kwam) over een "bloedbad".
Het mens: "Ik was thuisgekomen uit mijn werk en vond grote plassen bloed op de vloer. Natuurlijk controleerde ik direct mijn haarfabrieken (Poeki en Kiwi) op wonden, maar die hadden zij niet."
(Kiwi is trouwens inderdaad de vreemde, nieuwe kat die we enkele dagen geleden in de Steeg voor de klimop hebben zien staan. Ons eerdere vermoeden dat hij via de klimplant op straat en weer thuis komt lijkt dus juist te zijn. Maar dit terzijde - red.)
Het mens vraagt zich nu af wie het slachtoffer is geweest, maar wat de dader betreft heeft hij wel een idee: mevrouw Poeki (moeder van Wamy) is niet voor de poes en houdt haar nagels erg goed bij. Het mens hoopt natuurlijk wel dat het slachtoffer naar huis is gegaan om zich te laten behandelen aan zijn wonden of om zich te melden voor een bezoek aan de dierenarts, en zich niet ergens zwaar gewond schuilhoudt.
Wie wat heeft gehoord of gezien: gelieve contact op te nemen met het Katblad.

4 opmerkingen:

Annemieke zei

Ik hoop ook dat het goedgaat met het lijdend voorwerp. Kiwi is wel een heel grappige naam!

Wad Woord en Wol zei

Wonen u en de haarfabrieken nog wel veilig daar met al die inbraken en gewonden? Ik maak mij wel een beetje zorgen.

Nathalie zei

Kan het eventueel zijn dat er uit een ander huis een stuk vlees (zeg biefstuk) verdwenen is en dat Kiwi en Poeki geen eetlust meer hadden?
Dat was iig bij mij een keer het geval toen ik een grote vlek bloed in huis tegenkwam....

Hans zei

Ik vond ook eens een plas bloed in huis. Bleek van een later in stukken in de tuin teruggevonden houtduif te zijn