Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 28 april 2011

Verkeerde volgorde

Charli:
Hoezo moet ik binnen komen? U wilt dat ik kom eten? Nou, ik wacht nog wel even. Nee, mij niet gezien met al dat volk voor de deur. U denkt toch niet dat ik me daar doorheen ga worstelen, heh?
Wat komen ze trouwens allemaal doen bij mijn huis!? Ze willen toch niet komen mee-eten, wel?
Stuurt u ze maar eerst weg en dan zie ik wel of ik aan uw wensen kan voldoen!




Begrijp ik nou goed dat het diner hier wordt geserveerd vandaag?
Ik geloof dat ik daar niet veel zin in heb. Ik eet liever thuis namelijk. Oh, verkeerd begrepen? Alleen voor mijn broer en zijn huisgenoot?
Dan snap ik iets niet.
Nee, ik had het logischer gevonden als u ons eerst had bediend. Omdat wij voor u altijd op de eerste plaats dienen te komen. Bovendien heerst er nu verwarring, en daar kan ik dus heel slecht tegen. Ah, u bent het met mij eens!








Cera:
Mevrouw Katblad, ik hoor net dat we ons eten hier krijgen! Is dat niet waar? Verkeerde informatie? Wel, ik vind het geen probleem anders hoor, want ik eet hier wel meer. Ja, ze hebben hier namelijk erg smakelijke brokjes en na het eten kun je ook even rusten op een zacht bed. U had al het vermoeden dat ik bijsnackte? Wat bedoelt u daarmee? Oh, we eten dus gewoon thuis, zoals het hoort....





T. Troy:
Wat gebeurt er allemaal daar voor die deur? Als het de bedoeling is dat we daar moeten gaan gourmetten, ben ik niet van de partij. Nee, want dat vindt die Bolle niet goed, en die kan behoorlijk kwaad worden als je in zijn keuken komt. Heb ik al eens ervaren inderdaad en vandaar dat ik weiger om daar naar binnen te gaan. Hoeft ook niet, zegt u? U komt zo naar huis terug? Wel, als u maar opschiet dan.





Boez:
Mij maakt het niet uit waar we gaan eten, want ik hoef niks. De dag is nog lang niet om dus ik ga voorlopig sowieso nergens naar binnen.
Maar die opwinding hier voor de deur is wel erg spannend en daarom blijf ik nog even in de buurt. Alleen gek dat Os nergens te bekennen is, want als er eten in het spel is zou hij niet ver weg moeten zijn. Goed plan, ik ga hem maar eens zoeken.




Mevrouw Katblad:
Zo jongens, gaan jullie mee naar huis? Ol en Charl zitten aan hun avondhap, nu krijgen jullie natuurlijk ook heh? Ja, verkeerde volgorde, dat heb ik wel begrepen. Morgen doen we het weer anders!
Waar is Cera eigenlijk gebleven? En waar zit de Boez? Krijgen we dat weer!

Geen opmerkingen: