Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 2 april 2011

Ingezonden bericht Hofventje

Beste 'mevrouw Katblad':),

Afgelopen zomer heeft onze kat Mees een weekje bij jullie op het hofje 'gelogeerd' en van onze hereniging heeft u een stukje in het Katblad geschreven.
We zijn nog steeds erg blij dat we hem terug hebben kunnen vinden!

Nu heb ik een vraagje;
Onze kat woont in een studentenhuis. Onze huisbaas wil echter heel graag dat de kat weggaat.
Ik vind het vreselijk om hem weg te moeten doen, maar het moet...
Mijn vraag is of u een stukje in het Katblad wilt plaatsen om te zoeken naar een nieuw (tijdelijk) baasje? Of misschien weet u iemand die graag een kat in huis zou nemen?

Ik zou Mees het liefst namelijk weer overnemen als ik hier verhuis. Dat zal 1 a 2 jaar duren.
Maar ik begrijp dat voor mensen ook een drempel kan zijn om hem over te nemen.
Als iemand echter hem voor een korte tijd in huis zou nemen, zou ik willen bijdragen in de kosten (omdat hij dan uiteindelijk weer naar mij terug gaat.)

Mees is zindelijk, gecastreerd, heeft al zijn inentingen en is heel erg lief!

Hopelijk kunt u mij/ons helpen?

Groet,

Saskia Altink

Ons staat iets bij over een tv-programma waarin werd gesteld dat een huisbaas nooit het houden van een huisdier mag verbieden, en dat ook niet in een contract mag zetten. Tenzij dat dier voor overlast t.a.v. de andere bewoners zorgt. Dit hebben wij ook aan Saskia bericht.
Maar misschien is er iemand die ons hier meer over kan vertellen? Het zou vreselijk zijn als Saskia haar Mees moet wegdoen als dat niet nodig is!

1 opmerking:

Hans zei

Als het de Rijdende Rechter was is er jurisprudentie. Ik heb hetzelfde meegemaakt met Bacchus, maar mijn huisbaas heeft het gehoiuden bij dreigen.