Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 10 april 2011

Lucifer nog steeds vermist!!!


Wat hebben wij geluk gehad met het terugvinden van de Boez! Maar laten we alsjeblieft niet vergeten nog steeds uit te kijken naar LUCIFER!
Op bovenstaande foto ziet hij er weldoorvoed uit, maar na een paar maanden van huis zal hij wel een stuk magerder zijn geworden. Lucifer lijkt erg op Thassos (de terraskat) maar heeft alleen een wit vlekje onder zijn kin, terwijl de terraskat ook nog een witte bef heeft. Het karakter verschilt ook: Lucifer is zeer vriendelijk naar zowel mensen als andere haarfabrieken toe, en is een stuk rustiger dan Thas. 
Wij denken hem een week geleden gezien te hebben in de buurt van de Oude Rijn, maar Lucifer komt oorspronkelijk uit de buurt achter de meelfabriek vandaan (Wevershof om precies te zijn).
Denkt u hem gezien te hebben? Bel ons! Zijn mens mist haar kanjer ontzettend!!!

7 opmerkingen:

trix zei

BEDANKT MEVROUW KATBLAD!!!!!!!!!!!!!!
Gr. Trix

Inge zei

Ik kijk zeker naar hem uit, heb net ook mijn zoons deze foto laten zien.

Hans zei

Is ie gechipt?

trix zei

nee niet gechipt.

Dennis zei

Rooie schichtige kat gesignaleerd in de hoftuin afgelopen dinsdagavond (Myo reageerde sterk en vloog naar het raam). Toen ik de deur opendeed vluchte de kat richting middelste gracht. Kon niet goed zien of het Iwan was, maar die is niet zo bang aangelegd (of dat was ie vroeger in ieder geval niet).

trix zei

Zaterdagavond rond half 12 ging de telefoon. Het was een mij onbekende vrouw die op de Oude Rijn woont en daar al verscillende keren een rode kater heeft zien lopen.
Zaterdagavond stak deze vlak voor haar auto over op de Hooigracht en ging toen richting Haarlemmerstraat (stille gedeelte).
Ik ben direct op mn fiets gesprongen en als een gek naar AH gefietst waar ik met die mevrouw had afgesproken.
We zijn toen al roepende over de Haarlemmerstraat en de Oude Rijn gefietst, maar....geen rode kater.
Als het mijn Lucifertje is dan blijft hij wel in hetzelfde gebied nl. tussen Oude Rijn en Oosterkerkstraat.
Lieve Mevrouw Kattenblad. Ik hoop zo dat mijn mooie rooie weer in uw
buurt komt zodat u mij kunt bellen en ik hem in mn armen kan sluiten.
Groeten Trix

Inge zei

http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/viewtopic.php?f=13&t=108014

Rode kater gevonden in Zeist.
Lijkt erg op Lucifer, hoop dat hij het is!