Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 17 april 2011

Vandaag of morgen

Simba:
Is de Boez thuis? Nee? Ik heb namelijk een akkefietje met hem gehad. Op het dak inderdaad, mijn dak wel te verstaan. U had er al over gehoord? Oh, u had de gebeurtenis zelf dus gehoord. Nee, ik was het niet die zo krijste, dat was hij. De Boez ja. Wat er was gebeurd? Wel, hij kwam zonder uitnodiging mijnerzijds op mijn dak, en dat pik ik dus niet. En daarom kom ik nu dan ook verhaal halen. Maar hij is dus niet thuis, zegt u. Weet u dan misschien waar hij wel is?


Niet dus.
Wel, ik vind hem nog wel. Is het niet vandaag dan is het morgen, heh?
Nee, ik snap dat u uw reporter niet wilt verraden en ik heb ook geen behoefte aan een goed gesprek met u. Ik geloof dat ik daar in de verte wat zag lopen. Iets zwart-wits inderdaad, en het liep vlakbij de Kruidentuin.
En toen ging Simba er in grote haast vandoor. Of hij de Boez nog is tegengekomen weten wij niet; de Boez heeft ons daar in elk geval niets over verteld. Maar dat zegt niks, want hij vertelt wel meer niet. Zijn neus was tenminste ongeschonden, daar hebben wij nog speciaal op gelet.

Geen opmerkingen: