Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 26 april 2011

Mees op tweede Paasdag ontsnapt!



Vanochtend hebben de mensen van Mees hem naar mij gebracht. Ik dacht voordat ik naar mijn werk ging, alles is goed genoeg dicht. Helaas had ik niet op de kracht van het meneertje en de niet zo lang geleden gesmeerde geleidingsbanen van mijn dakkapel gerekend. Die heeft ie dus open weten te wrikken en is hem gesmeerd. Gelukkig is Mees gechipt. Gezien de katdichtheid van mijn buurtje is hij waarschijnlijk ergens in de buurt onder een struik gedoken, het is tenslotte mooi weer. Ik was op alles voorbereid, vooral aanvallen van mijn drie schurken, maar die vonden zijn aanwezigheid prima, zelfs Ceesje, die nu op het kussentje met de vreemde geur zit. De baasjes van Mees zijn al langs geweest om met ons drieën in de buurt uit te kijken.
Wie hem meent gezien te hebben, neem alsjeblieft contact met me op!.


--
Hans Adema
Rijndijkstraat 63
2313 NH Leiden
0613546744

4 opmerkingen:

ina zei

Ach nee toch!
Ik zal vandaag gaan kijken in je buurt of ik hem zie, Hans.
Misschien is hij naar huis terug aan het lopen?

Hans zei

Vandaag de hele buurt afgezocht, zijn echte baasjes en ik, vanmiddag er een nat pak(je) aan overgehouden, in de sloot achter mijn huis gevallen. Vlak voor ik naar de dokter moest. Hij staat nu bij Amivedi en het asiel genoteerd, de buurt hangt vol flyers, waar door buurtbewoners goed op wordst gelet. Heb ook de hoftuin nagekeken, want daar is hij eerder geweest en ligt op zijn route naar huis.

katja zei

Getver, wat erg ! Mees is natuurlijk een ondernemend typje, zo is hij ook al eens in de Hoftuin beland. Maar 't is toch niet te hopen dat hij zelf naar huis gaat lopen, met die grote straten/wegen ertussen....

katja zei

Misschien nog even (deze) foto bij de Amivedi-'advertentie' laten zetten !