Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 16 april 2011

Snertmens!

Wamy:
Mevrouw Katblad, kan ik u even spreken? Ja, ik blijf braaf buiten zitten zoals u ziet, en zal mij gedragen....
Ik kom u een paar vragen stellen, mag dat?
Wel, ten eerste wil ik graag van u weten of u binnenkort nog boodschappen gaat doen. Ja, u weet wel, met de tas om de schouder op stap, even de straat uit en dan een kwartiertje of langer wegblijven. Nee? Jammer.
Gaat u dan misschien zo boven de was ophangen? Ook niet? Naar het toilet dan tenminste? Even zitten op de bank met uw ogen dicht? Kast opruimen? Trap afstoffen? Soepje maken? Niets van dat alles?
Tja, dan heb ik pech. Nee, niks aan te doen; ik probeer het later nog wel een keer. Bedankt voor uw aandacht mevrouw Katblad, en mag ik u erop wijzen dat de winkel straks sluit? Nee, voor het geval u nog wat moet halen. Blikjes Gourmet bijvoorbeeld, ja. U heeft nog genoeg in huis dus. Wel, ik heb mijn best gedaan. Dag mevrouw Katblad.....
 Tjongejonge, ik barst van de honger, ruik die brokjes die daar in die keuken staan en kan er niet bij. Hoe slecht kan een kat het hebben. Waar zal ik nu heen? Poezemans maar weer eens proberen? Huis Gizmo? Ik loop wat af op een dag! En dat Poezenloket is dus helemaal nergens goed voor. Geeneens een klein voedselpakketje voor een arme, hongerende zielenpoot. Snertmens.

2 opmerkingen:

Hans zei

Toch maar dat kattentrapje? zodat je makkelijk je eigen huisje in kan! Op de kattentrapsite staan er heel veel mooie die jou ook aan zullen spreken, Wamy!

Annemieke zei

Hij kijkt er inderdaad boos bij! Terwijl hij thuis genoeg te eten krijgt