Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 5 maart 2011

Tentje voor twee

Boezelmans:
Het mens heeft een leuk speledingetje gekocht waar muziek uitkomt, en nu heb ik de zak waar het inzat in beslag genomen en dat is mijn tent dus. Nee, niet voor in de regen want er zitten gaatjes in, maar wel leuk voor binnenspelen. Gezellig ja, en ruimte genoeg voor twee. Ja, volgens mij kan Os er ook nog wel bij, maar die wil alleen niet met mijn nieuwe tent komen spelen.





Oscar:
Kijk die zotteklap nou. Heeft een zak gekregen en gaat erin zitten en blijft erin zitten terwijl ik hier al tijden op hem zit te wachten. Ja, want we zouden gaan zooien en klooien, dat hadden we namelijk afgesproken en daar waren we ook al mee bezig, maar opeens ging hij naar binnen en kroop in die stomme zak. Of ik er niet bij wil kruipen? Nee, geen denken aan, dat wordt mij allemaal veel te krap dus ik kijk wel linker uit. Bovendien zouden we buiten spelen en dus vertik ik het om naar binnen te gaan; hij moet maar naar buiten komen want afspraak is afspraak en hij hoeft niet altijd zijn zin te krijgen.

Maar goed, zo te zien kan het nog wel even duren, dat zakzitten van de Boez, dus kan ik maar beter een beetje gaan dutten, dan doe ik tenminste nog wat.

Boez:
Kijk! Hier zit een gaatje in de zak en kan ik jou met je camera zien met één oog! Leuk heh?
Je zegt dat je mijn tent zo gaat afpakken? Te gevaarlijk, vind je? Bang dat ik in de problemen raak als jij er niet bij bent? Dat ik kan stikken? En als ik nou beloof dat ik dat niet ga doen, mag ik de tent dan houden? Nee?
Ik vind jou niet aardig! Ik ga weg en kom nooit meer terug als je mijn tent afpakt! Hoor je me goed? Nooit meer nee! Ga ik gewoon bij de Os wonen, rotmens!

Wel, mevrouw Katblad pakte de tent toch af en de Boez verdween boos naar buiten, maar na 5 minuten klooien met Oscar was hij alweer alles vergeten gelukkig. Want wat zou de redactie moeten zonder de Boez, heh? We bedoelen maar.....

1 opmerking:

katja zei

Haha, wat een grappig gezicht, die Oscar die zit te slapen vlak voor het raam !