Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 23 maart 2011

Onschuldig

Mevrouw Katblad ging vanwege een thuiszorgdienstje naar het huis van Gizmo en Sonny. Sonny kwam direct de trap afrennen en begroette mevrouw K. hartelijk. Gizmo liet zich niet zien; ze lag nog te pitten. Mevrouw K. ging haar dus maar even wakker maken.
Gizmo: Zo mevrouw Katblad, wat komt u hier zo vroeg in de ochtend doen? Ach, ons mens is niet thuis en u komt ons ons ontbijt geven?
Nee, ik ben nog niet helemaal uitgeslapen, dat klopt.
Gisteravond tot laat uit geweest inderdaad, dus dan weet u het wel.
Mag ik even rustig wakker worden alstublieft?


Giz lag dus op de bovenverdieping, en toen wij naar het balkon keken zagen wij dit vogelhuisje hangen, een beetje gehavend en scheef.


Gizmo: Ja, het was best een wilde nacht, maar dat huisje hing er al zo bij. Heb ik niet gedaan nee. Ik denk dat het Wamy was, want die komt hier regelmatig stennis schoppen. Gewoon een beetje treiteren en pesten dus, heh? Ja, en daarbij is dat huisje misschien wel gesneuveld, wie zal het zeggen.




U wilt dat ik meekom naar beneden? Is mijn huisgenoot Sonny al wakker? Oh, hij zit al te wachten op zijn eten dus. Hij heeft zelfs al een snoepstokje achter zijn kiezen? En zich door u laten aaien?
Nee, blijft u van mij maar even af, want zo goed kennen wij elkaar nu ook weer niet. Eerst maar eens zien of u wel daadwerkelijk ontbijt komt geven en dan kunnen we nog altijd zien of ik van u een aai accepteer of niet.
Gaat u even voor mij uit de trap af? Ja, voor het geval inderdaad.









Op de voordeurmat had mevrouw K. bij binnenkomst deze opengebeten verpakking gevonden. Het stokje was er natuurlijk uit en opgegeten. Had Giz dat misschien gedaan?


Gizmo: Nee, hier weet ik niets van! Dat moet Sonny geweest zijn want ik jat nooit stokjes!
Zeg, u kwam toch ontbijt geven? Nu loopt u hier een beetje te zeuren over iets waar ik helemaal geen schuld aan heb!
Nee, ik ben beslist niet over u te spreken en zal een klacht indienen bij mijn mens. Krijgen we nou nog ons eten of hoe zit het?

Wel, natuurlijk kregen Sonny en Gizmo hun ontbijt. En mevrouw Katblad zette voor de zekerheid de stokjes maar een plankje hoger.....

1 opmerking:

Hans zei

Ik geloof direct dat Gizmo onschuldig is, maar waar is een (mooie natuurlijk) foto van Sonny?