Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 25 maart 2011

Onschuldig

Sonny:
Ha mevrouw Katblad, leuk dat u er bent. Eerst maar even aaien dan? Nee, niet te wild want dat bijt ik u of ik sla mijn nageltjes in uw armen. Ja, sorry dat ik dat al eerder deed, maar ik kan er niets aan doen. Gaat helemaal vanzelf ja, vanwege de opwinding dus. Heeft u nog bloed op uw hand?
Nee, die troep hier heb ik niet gemaakt. Ja, dat was Gizmo, en zij is ook degene die steeds de waterbakken omgooit. U heeft beneden al gedweild?
Ach, u vond de theedoek en handdoek op de deurmat? Nee, daar ben ik eveneens onschuldig aan.


Ik weet inderdaad niet waar Miss Gizz uithangt op dit moment. U zag haar eerder op de dag helemaal in de Kruidentuin? Is dat ver weg?
Nee, ikzelf kom het balkon niet af. Durf ik niet nee. Ik heb namelijk Wamy al een paar keer ontmoet op dit balkon, en als er nog meer van die pestkoppen daarbuiten rondlopen, lijkt het mij verstandiger om hier dichtbij huis te blijven.










U kunt daar wel blijven roepen maar ze komt toch niet. Het lijkt me beter wanneer u later nog een keer terugkomt, als u mij maar wel nu mijn portie eten geeft, want het mag niet zo zijn dat ik de dupe word van Gizmo's lange uitstapjes, wel?
Dan stel ik voor dat we nu naar beneden gaan mevrouw Katblad, voordat ik heel erg ongeduldig ga worden.
Ik stel voor dat ik als voorgerecht een snoepstokje krijg, dan als hoofdgerecht een flinke hap van dat zachte uit zo'n pakje, en over het dessert hebben we het later. Doet u de balkondeur goed achter u dicht?

1 opmerking:

ina zei

Wat een lekker ding, die Sonny!