Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 7 maart 2012

Topjes zijn het smerigst.....

Oscar:
Ik onderhoud de voelsprieten van de wielhuizen hier in de straat. Nee, ik krijg er niet voor betaald maar het is een soort hobby van me, dus "what the heck", heh?
Ja, ik controleer regelmatig alle sprieten die ik op mijn weg tegenkom, en maak ze schoon. Vooral de topjes inderdaad, want die zijn vaak het smerigst.
Hoe ik dat doe? Wel, gewoon met je natte lippen erlangs tot er geen viezigheid meer afkomt, en dan nog effe napoetsen met de wangen.
U vroeg zich al af hoe ik steeds aan die zwarte strepen op mijn snuit kom? Wel, ik heb verder geen poetsmateriaal voorhanden, dus zodoende, en nu weet u het dus. U stoort zich aan die zwarte strepen, mevrouw Katblad? Afwassen met een washandje met zeep? Geen sprake van, ik heb er zelf geen last van en als het u irriteert kijkt u maar een andere kant op! Had u nog meer opmerkingen over mijn uiterlijk? Tjongejonge, wat een gezeur!

2 opmerkingen:

Ma Tok zei

Dus het lag niet aan het zwemwater in het buitenbassin?

de redactie zei

Het meeste water is ondertussen door het dak heen in het wielhuis gelekt...