Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 9 augustus 2012

Fans weer zichtbaar!

Eindelijk, na lang speuren op het net en vele uren van geklooi en gevloek, hebben we een (alternatieve) manier gevonden om onze fans (zie linker kolom) weer zichtbaar te maken. Geen charmante oplossing want u ziet dat bovenaan onze berichtenpagina een extra notitie geplaatst moest worden. Deze zorgt ervoor dat een aantal gadgets ons blog weer kan bereiken.
De problemen zijn ontstaan doordat blogger de adressen van de blogs heeft veranderd van punt-com naar punt-nl; een goede, definitieve oplossing voor e.e.a. is echter nog niet gevonden. Voorlopig moeten we het dus doen met dat rare balkje boven onze berichten....

Wie had zich trouwens nog niet gemeld als fan van het Katblad? Nu kan het dus weer!

15 opmerkingen:

Annemieke zei

bij mij werkt het (nog) niet...

Annemieke zei

Te snel geklaagd - hij doet het na refreshen.

Ma Tok zei

Misschien niet zo elegant, maar ik vind het reuze knap van de redactie dat de fans weer zichtbaar te maken zijn.

oma Teske zei

Is fans dan dezelfde als volgers ?

Mevrouw Katblad zei

Ja oma!

tante sjaan zei

ik ben ook fan of volger maar heb geen account van iets. Wou dit toch aan u laten weten want ik sta er niet bij.

Truus;gmshvs123 zei

Fijn dat het gelukt is. Het lukt mij alleen niet om een foto op mijn hokje te plaatsen. Ik weet niet wat ik fout doe.

Mevrouw Katblad zei

Kan iemand Truus een tip geven?

katja zei

Geen idee meer hoe ik het gedaan heb, maar dit staat erover resp. over blogger profielfoto en google+ profielfoto: http://support.google.com/blogger/bin/answer.py?hl=nl&answer=42093

http://support.google.com/plus/bin/answer.py?hl=nl&topic=1257354&answer=1057172

Ik maak er uit op dat je voor blogger eerst je foto al ergens anders hebt moedten uploaden zodat hij al 'op internet' staat en je dus een url hebt van de foto.
Bij Google+ zou je de foto direct moeten kunnen uploaden. De profielfoto's moeten ook nooit te groot zijn (teveel kB), anders werkt het ook niet.

oma Teske zei

Ik vind het moeilijk hoor allemaal.
Normaal doet mijn kleinkind Priscilla al die comtputerdingen, maar ze zit nouw op de camping in Nunspeet. Ik doet nouw de plantjes voor hun.

katja zei

MOEDTEN ???? :-)

Wilma zei

Bij mij doet hij het nog steeds niet, ook niet na refreshen. Helaas!

Mevrouw Katblad zei

Wel eerst op "hier" bovenaan de pagina geklikt, Wilma?

Wilma zei

Ahhhhh, nu wel! Dank u mevrouw Katblad!

oma Teske zei

Pfff, snelle meisjes hoor.