Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 27 augustus 2012

De hemel komt naar beneden!

Boez:
De hemel komt naar beneden, wat ik je brom. Ik was net op tijd binnen, maar gisteren dus niet. Toen kreeg ik  dus de volle laag. Oscar trouwens ook. We hebben geprobeerd om ons te verstoppen in de Kruidentuin, maar het water kwam overal dwars doorheen.
Ik heb het toen op een lopen gezet. Door al dat neerstortende water naar huis gerend. Daar zaten Cera en Japekoppie ook al te mopperen, maar zij waren lang niet zo nat als ik. Ik was helemaal doorweekt namelijk. Toen kwam mevrouw K. met een handdoek maar daar had ik geen zin in. Ik had liever gewild dat ze me van te voren had gewaarschuwd voor die waterval, dan was ik tenminste dichtbij huis en dus droog gebleven.







Oscar kwam een poosje na mij thuis. Hij was ook nagenoeg verzopen, maar hij vond het wel leuk om afgedroogd te worden. Dat was in twee minuten klaar en toen kon-ie lekker droog op zijn matrasje gaan liggen pitten terwijl ik nog tijden bezig ben geweest mijn vacht een beetje te fatsoeneren. Ja, dat heb ik inderdaad boven op het grote bed gedaan, maar dat spreekt voor zich.





Deze keer was ik dus wel net op tijd binnen, maar ik vind het nog steeds niet leuk die watervallen. Hoor je het tekeer gaan op het keukendak?
En hoor ik het goed dat er ook water aan de binnenkant op de vensterbank drupt? Is het eigenlijk wel veilig hier binnen?

2 opmerkingen:

Wad Woord en Wol zei

Misschien mag je af en toe op de laptop van mevrouw K., Boez. Dan kun je eerst even buienradar checken voor je naar buiten gaat.

Anoniem zei

Je bent ook echt een eigenwijze kater. Had je toch ook lekker laten afdrogen en vertroetelen. Oscar is veel wijzer geweest.