Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 7 januari 2012

Mijn allergrootste hobby....

Japekoppie:
Die feestdagen vond ik erg gezellig, behalve dan dat geknal natuurlijk. Maar al die feestelijke proeverijen stonden mij erg aan en het eten voor ons haarfabrieken was trouwens ook beter dan anders. Nu krijgen we weer ordinair blikvoer, grmpf. Ik heb dat in eerste instantie geweigerd te eten maar daar trapt ze niet in, ons mens. Nu ben ik dus uiteindelijk maar weer gewoon gaan mee-eten, al was het niet veel soeps. Ja, je moet toch wat, heh? Alleen wat we gisteren kregen, daar ga ik dus echt nooit en te nimmer van eten, al val ik van mijn graat. Nee, dat kreeg ik niet door mijn strot, met de beste wil van de wereld niet. Het zat in een flink blik en ik mag van mijn mens niet het merk noemen want ze is bang dat ze daar last mee krijgt. Nee, ik noem die naam dus ook niet, maar het etiket was in verschillende tinten bruin geloof ik (paars en rood - Japekoppie is kleurenblind zoals alle katten - red.) en ik zag een grote M als beginletter (J. is ook dyslectisch, hij bedoelt een W - red.) Nee, meer zeg ik er niet over.

Verder heeft mijn mens me iets belangrijks afgenomen, namelijk de supervisie over de brokjes die zij aan Oscar gaf en waar ik de verantwoording voor had, qua kwaliteitsbewaking ja. En omdat ik als de Voorproever hier in huis verantwoordelijk ben voor de inhoud van alle voerbakjes, dus ook het bakje van Oscar, ging ik dat regelmatig controleren, maar dus ook bijhouden, zeg maar. Inderdaad, het was geregeld wat aan de volle kant en dat is niet goed voor hem. Wat voor brokjes dat zijn, die van de Os? Wel, overheerlijk (ik kan niet anders zeggen), van een duur merk heb ik begrepen, maar wel light en dat schijnt dan weer voor mij minder geschikt te zijn. Dat zei mijn mens tenminste. Ik probeerde daar zo stiekem mogelijk van te jatten, maar ze (mevrouw K. - red.) heeft het toch in de gaten gehad. Ja, want ik viel opeens behoorlijk af namelijk, zij kreeg daar een rolberoerte van (mevrouw K. werd een beetje ongerust gezien Japekoppie's eerdere eetproblemen - red.) en toen is ze me gaan controleren. Ja, ze heeft me helaas een paar keer betrapt toen ik net bezig was met mijn werk, zal ik maar zeggen. Ik zit nu inderdaad weer aan die seniorenbrokken die minder lekker zijn. Vette pech inderdaad. Dus er moet maar gauw weer eens een proeverijtje gehouden worden, vindt u ook niet? Wel, dan denk ik aan gerookte zalm, diverse soorten kaas (liefst van de geit of het schaap), stukje rosbief, kip of gehakt. Ja, dat is inderdaad mijn allergrootste hobby, meedoen aan zo'n proeverij...... Zullen we gelijk de agenda maar even trekken of lukt het vanmiddag misschien nog?

4 opmerkingen:

Annemieke zei

Wat zit je daar mooi op dat servetje Japekop! Onze beesten zitten ook op dieet voer (low calory blaasvoer), omdat Pieper een wat dikke vacht kreeg. Maar het haalt geen snars uit - ze eet er gewoon twee keer zoveel van.

katja zei

Ah, je bent alvast op het servetje gaan zitten in afwachting van de lekkernijen? En, heeft het geholpen?

Wilma zei

Hé, de redactie heeft een nieuw kastje. Wat een mooie!

Mevrouw Katblad zei

@Annemiek: Omdat Japekoppie sowieso niet zoveel eet (hij is meer een Proever dus)hebben die light-brokken blijkbaar wel hun effect! Het is trouwens geen blaasvoer wat Os krijgt, alleen maar "mager". Pieper is gewoon een slimme poes, dat kan je wat dit betreft van JK niet zeggen....
@Katja: Nee, het heeft (nog) niet geholpen; een echte proeverij is er nog niet geweest...
@Wilma: Ja, en zo handig bovendien!