Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 23 januari 2012

De slimste wint.....

Japekop (rechts):
Kijk Cera, je moet dit met nauwkeurigheid en weloverwogen doen, en heel precies zijn. Zo'n snoepballetje moet eerst bloot komen te liggen voordat je het eruit kan halen. Let je een beetje op, Cera? Kijk maar eens goed hoe ik dat doe want daar kun je nog wat van leren.






Nou, met deze lukt het me niet goed dus ik moet maar een ander balletje uitkiezen. Cera? Wat ben je aan het doen? Als je niet oplet, leer je het nooit!
Gossie, rolt dat kreng alweer uit zicht. En die bal maar flikkeren, maar mij krijgen ze niet gek. Cera, doe je nu nog mee of niet?






Kijk. Als ze niet willen rollen, moet je een beetje tegen dat ding aantikken. Zie je 'm gaan? Ach, nou ben ik hem kwijt. Net rolde het balletje nog voor mijn neus. Ik ruik 'm ook niet meer. Heb jij het balletje gezien, Cera? Help eens even mee zoeken!








Wat heb ik nou aan jou als je steeds wegloopt!
Op deze manier krijgen we die dingen er nooit uit!
Cera, help nou eens even!










Ik snap er niets meer van. Daarstraks zaten er nog drie in. Heb jij toch ook gezien, heh Cera? En nu zie ik er geen één meer. Alsof ze in rook zijn opgegaan...










Kunt even verklaren wat hier is gebeurd? En kunt u dan misschien wat nieuwe snoepjes in de ring stoppen? Hoezo: Cera wordt te dik?

1 opmerking:

Ma Tok zei

Hahaha, Cera die zich telkens even omkeert om het veroverde snoepje op te eten en Japekop die niets in de gaten heeft..