Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 30 oktober 2012

Vette pech

Japekoppie:

Er staat wat kaas op tafel, maar het is niet veel, niet de moeite waard eigenlijk. Een paar plakjes van slechts twee verschillende soorten. En daaruit kan ik afleiden dat er geen gezellige kaasproeverij zal plaatsvinden, anders was de hoeveelheid en keuze wel wat ruimer geweest.
Het staat er al zeker 5 minuten en ze is er nog niet aan geweest, heeft er nog geen hapje van genomen. En ik dus ook niet want het is me verboden er zelfs maar aan te ruiken.

Over het algemeen ben ik best gehoorzaam. Bovendien weet ik dat ik zo best wel een fliebertje of wat zal krijgen, maar zij bepaalt dus het tijdstip en ik moet daarop wachten. En dat valt me soms best wel zwaar, dat wachten. Al is het natuurlijk geen kip of vers rundvlees wat hier op de tafel ligt want dan hield ik het niet uit, dat gehoorzaam zijn en wachten.
Kaas is trouwens ook niet verkeerd, hoewel je het vandaag met de beste wil van de wereld geen proeverij kunt noemen.


Ik hoop dat er zo bezoek komt. Want als er visite is zet ze altijd meer soorten kaas op tafel en pas dan kun je spreken van een echte proeverij. En bovendien zijn er dan meerdere mensenhanden die mij fliebertjes zullen willen geven en hoef ik niet zo lang te wachten.
Maar voorlopig zie ik nog niemand komen. Vette pech inderdaad.

1 opmerking:

annemiek zei

En Japie, inmiddels al wat kaas gekregen? Of zit je nog steeds te wachten?