Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 29 oktober 2012

Panda: regels zijn regels!

Panda:
Ik heb heus wel gezien dat er naast mij een illegaal is komen wonen; ik ben namelijk niet achterlijk. Het is een jonge meid (Mickie - red.) en ik heb horen fluisteren dat ze de concubine van onze partijleider (Myo, van Hof is Vol - red.) is. Omdat Myo haar waarschijnlijk met niemand anders wil delen wordt ze opgesloten gehouden, en zodoende heb ik haar een paar keer  zwaar bewaakt in een kooi zien langskomen.
Maar eens zal ze toch een keer onbewaakt in onze tuin verschijnen heh, en dan zal ik haar direct duidelijk maken dat ze slechts een illegaal is zonder verblijfsvergunning en zo gauw mogelijk moet vertrekken. Ja, zo nodig zal ik haar met geweld de tuin uit meppen als ze tenminste niet uit zichzelf opdondert, en we zullen nog wel zien hoe Myo daar dan op reageert. Nee, ik ben niet bang voor hem en desnoods richt ik een nieuwe partij op. Het gaat er bovendien om dat dit Hof al vol genoeg is en dat we hier met zijn allen (Myo, Harry en Panda zelf - red.) hebben afgesproken dat we met niemand anders onze tuin delen. Vol is vol inderdaad, en regels zijn regels, en Myo moet niet denken dat hij zich niet aan de regels hoeft te houden omdat hij toevallig onze partijleider is en groter en sterker dan mijn broer (Harry of Harremans - red.) en mijzelf.
En daarom zit ik dus hier om de deur en het luikje van Myo te bewaken. Ja, mijn broer had even iets anders te doen, maar als hij daarmee klaar is komt hij me aflossen en kan ik dus ook even wat anders gaan doen, al is het alleen maar even de poten strekken. Nee, mijn broer houdt zich inderdaad zelden aan zijn afspraken dus het is heel goed mogelijk dat hij later komt, en in dat geval zit ik hier nog wel een paar uur. En mocht hij helemaal niet komen opdagen omdat hij ergens werd opgehouden of in slaap is gevallen, dan zal ik toch een keer heel even weg moeten om wat anders te gaan doen, daar heeft u gelijk in want die mogelijkheid zit er in. Bijvoorbeeld als de natuur roept, ja. Tja, en dan moet de bewaking dus worden opgeschort en hebben we een probleem, maar dat is dan niet mijn schuld, begrijpt u? Voorlopig is daar gelukkig nog geen sprake van want ik zit hier goed en voel nog niet de drang om wat anders te gaan doen. Heeft u hem trouwens toevallig gezien, mijn broer Harry? Nee, daar was ik al bang voor. Nee, verder heb ik u niets meer te melden dus wat mij betreft kunnen we dit interview nu wel beëindigen.

2 opmerkingen:

Truus zei

Misschien moet je toch een voorbeeld nemen aan blafbeesten: Die zijn altijd lief voor kleintjes.........

Ma Tok zei

Volgens mij kan Mickie zich uitstekend redden en zal Panda nog raar komen staan te kijken.