Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 4 oktober 2012

Gewone dag, net als anders

Mevrouw Katblad:

Wat wil jij voor je dierendag hebben, Japekoppie?
Persoonlijk vind ik d-day onzin, maar een kaasproeverijtje is natuurlijk nooit weg.
Die proeverij hadden we gisteren al!
Nou en?
Sorry jongen, niet weer kaas vandaag maar een snoepje mag wel. Hoezo geen trek in?

Moeder en zoon, gewoon aan de Gourmet

Mevrouw Troy, heeft u nog speciale wensen?
Doe mij maar een dagje alleen met u, of liever nog alle reporters definitief de deur uit en dat ik dan in mijn eentje overblijf.
Echt allemaal weg?
Die Os mag desnoods wel blijven want die zit me niet in de weg en toont respect voor de ouderdom. De rest mag wat mij betreft per vandaag verhuizen.

Boez nog wensen?
Ik wil graag vanavond zo lang ik wil buiten blijven. Dus dat je wacht met het eten tot ik daar zin in heb, al is het vier uur 's ochtends. Of vijf of zes.
En als het nou gaat regenen?
Dan doe ik een andere wens.

Boez kijkt ontstemd naar gesloten luikje


Cera?
Ik wil graag dat mevrouw Troy een tijdje uit logeren gaat, en dat ik dan lekker 's nachts bij u op het grote bed slaap zonder dat chagrijnige wijf erbij, want ze zit me gewoon weg te kijken en ik kan niet tegen haar op.
Maar je blijft daar altijd wel liggen, toch?
Ja maar niet op mijn gemak, zeg maar.

Cera houdt ook tijdens eten T.T. in de gaten, en de Os natuurlijk


En Oscar tot slot?
Ik heb niks te wensen. Misschien vrije uitloop 's nachts, maar aan de andere kant vind ik het slapen op de sofa ook best wel aangenaam, als u me tenminste wel uitgebreid komt knuffelen voordat u naar boven gaat.

Os lust alles en heeft niks te wensen...
Het werd dus eigenlijk gewoon een normale dag voor onze haarfabrieken.....

1 opmerking:

Wad Woord en Wol zei

Of is het gewoon elke dag dierendag bij u, mevrouw K.?