Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 22 april 2012

&&33%%h uiovwjklhjkafk!

Siep:
Bent u daar alweer met uw reporters? Jawel, ik zie namelijk een dikke rood-witte, een brutale zwart-witte, en die rare trien met die oranje vlek op haar hersenpan. U weet toch donders goed dat hier geen vreemdelingen mogen komen, wel? Omdat mijn huisgenote Kaija, tevens partijleider van Trots op Nepeta-land dat inderdaad bepaald heeft, en wat dat betreft ben ik het volmondig met haar eens. Nee, ik ben geen lid van haar partij maar wel een soort van gedoogpartner dus. Dat betekent dat ik het eens ben met haar vreemdelingenbeleid, maar het is niet zo dat ik nu direct achter haar aan hobbel om te doen wat zij zegt dat er moet gebeuren. Ik wens niet haar slaafje te zijn, dat klopt helemaal.

Wat ik daarmee wil zeggen, mevrouw K.?
Eigenlijk niet zoveel meer dan dat ik een gruwelijke pesthekel heb aan uw reporters en dat ze moeten wegblijven uit mijn tuin.
En verder zit ik hier best al een tijd te wachten totdat het raam eindelijk eens opengaat zodat ik eindelijk eens kan gaan dutten op onze sofa. En als dat raam dan onverhoopt alsmaar dichtblijft, verwacht ik dus dat ik hier buiten tenminste nog enigszins mijn rust kan vinden op mijn eigen stoel aan de rand van mijn eigen territorium. En dan komt u dus weer langs met al dat geteisem. Waarmee ik wil zeggen dat er niemand is die ooit eens een keer rekening houdt met mij of mijn verlangens en wensen. En waarmee ik ook wil zeggen dat het een grof schandaal is dat mij zelfs in het weekend geen rust is gegund. En dat is mede door uw schuld. Omdat u namelijk eens het krankzinnige idee heeft opgevat om met uw haarfabrieken rondjes te gaan lopen en mijn tuin te bezoeken. Naar mijn mening is nooit gevraagd terwijl ik hier woon en inspraak zou moeten hebben inzake wie er met zijn lompe poten in mijn Nepeta staat te stampen of achter mijn vlinders aanzit. Ik heb uw loeders nooit recht van overpad gegeven en dus zijn ze in overtreding. Heeft u mij verstaan? Begrijpt u wat ik bedoel? Mooi. En wilt u dan nu alstublieft wegwezen met uw arrogant gezelschap? Of heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt soms? Zal ik dan maar overnieuw beginnen?
Ik heb hier geen moment rust meer in mijn eigen tuin. En dat komt doordat u met uw zogenaamde reporters blasjkld e;wlknen oeklvnakllkjnenal;lkken ajkopcnw,,emndna fjopa!##@@&^%%!

1 opmerking:

Ma Tok zei

Siep, grijp je kans nu het kabinet is gevallen, richt zelf een partij op en laat Kaija jouw slaaf zijn.