Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 6 april 2012

Onzinnig interview

U wilt weten of ik het was die net zat te gillen in de Muizentuin? Ga ik u niet vertellen want dat gaat u niets aan. Ik was daar inderdaad wel, dat kan ik niet ontkennen want u heeft mij onder de deur door naar buiten zien komen, toch?
U wilt ook nog weten of ik witte tenen heb? Wel, mijn tenen hou ik geheim maar u mag wel raden. Ah, u zag al dat mijn achterpoten van witte tenen zijn voorzien maar van mijn voorpoten bent u niet helemaal zeker? Wel, dan blijf ik er gewoon bovenop liggen want ook mijn tenen gaan u niets aan en dus hou ik ze verborgen voor u.
Nee, ik woon niet in deze straat, en waar ik wel woon hoeft u niet te weten. Leidsch Katblad? Ik heb helemaal niets met de pers of met kattenkranten, dus u hoeft geen moeite te doen. Nee, mijn naam ga ik ook niet noemen, misschien ben ik wel de Paashaas, heh?
U kunt wel vragen blijven stellen, maar ik denk niet dat ik ga antwoorden. Ik blijf namelijk liever anoniem of desnoods die geheimzinnige bezoeker die af en toe hier de boel op stelten komt zetten. Ik zal dan ook onder dit roestige wielhuis blijven zitten tot u met uw camera bent opgedonderd. Ik zag u al vele foto's maken van mij, maar als u ze terugkijkt zijn ze allemaal hetzelfde want ik ben niet van plan u meer te geven dan dit. Vreemde kat onder wielhuis inderdaad, niets meer en niets minder. Ja, als u nu even een bezem gaat halen en daarmee in mijn buik komt prikken, denk ik inderdaad wel dat ik zal gaan vluchten. Vooropgesteld dat ik blijf wachten tot u terugkomt, heh? Wat denkt u zelf? Zou ik hier geduldig blijven wachten op u om u in de gelegenheid te stellen uw idiote plannetje uit te voeren?
Niet dus. Wel, dan stel ik voor dat u nu vertrekt. Nee, u bent inderdaad helemaal niks wijzer geworden, zal dat ook niet worden en u moet daar helaas genoegen mee nemen. Ja, accepteren dat u niet alles in de hand heeft en dat er dus een vreemde kat in uw buurt rondloopt. Doet pijn heh?
Nee, ik weet nog niet waar ik heen ga als u bent vertrokken. Misschien ga ik wel naar links, misschien wel naar rechts, of als ik zin heb ga ik gewoon naar huis. En waar dat is ga ik u dus niet aan uw neus hangen.
Tot ziens mevrouw Katblad, neemt u die reporters van u mee naar huis? Dan wens ik u nog een goede avond. Kunt u eigenlijk nog wel overeind komen?

3 opmerkingen:

katja zei

Nou ja, wat een rare plannetjes had u, mevrouw Katblad, met die bezemsteel...

Zo op deze foto afgaand lijkt deze kat wel een grotere witte vlek op zijn bef te hebben dan die eerdere Witte Tenen (maar misschien hield hij juist die witte vlek de vorige keer wel verborgen, en was dat van die tenen vandaag een afleidingsmanoeuvre).

Ma Tok zei

Wat een lekker ding!

Mevrouw Katblad zei

Ja Katja, dat zou allemaal zomaar kunnen!