Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 22 april 2012

Klimplant met vele herinneringen


Zwarte Gijs:
Ik ben van slag en ik zal u vertellen waarom.
Mijn mensen hebben me wijsgemaakt dat mijn Blauwe Regen dood is en zijn voornemens de klimplant weg te halen. Jawel, u hoort mij goed, ze willen de snoeischaar erin zetten en 'm afknippen tot aan de grond.
U weet dat deze plant erg belangrijk voor mij is?
Inderdaad, ik klim erlangs naar mijn balkon als er gevaar dreigt of als ik daar gewoon zin in heb. Had u niet al eerder wat leuke foto's van mij gemaakt terwijl ik naar boven ging of halverwege op de stam zat uit te rusten? Ja, zoiets kan ik me ook herinneren.
Wel, het zou dus rampzalig zijn als ze mijn Blauwe Regen zouden weghalen. Het is niet alleen dat ik de mogelijkheid wil behouden erlangs omhoog te klimmen, maar ik bewaar aan mijn BR ook zoveel goede herinneringen.
Herinnert u zich nog de tijd dat Storm (Schrik van de Buurt - red.) mij wel eens achterna zat? Ja, dat was me er één, die Storm. Nee, tegen hem kon ik niet op en dus moest ik, als hij kwaad in de zin had, vluchten voor mijn leven. De Blauwe Regen was toen dus onmisbaar voor mij en heeft mij vele malen het vege lijf gered. Later, toen Bel de Franskat Storm was opgevolgd als SvdB (Schrik van de Buurt - red.), heb ik ook vaak gebruik moeten maken van mijn BR (Blauwe Regen). Inderdaad, hem (Bel - red.) kon ik nog wel eens pesten of uitdagen, maar als hij dan echt razend werd had ik altijd mijn BR om in de klimmen en dan wachtte ik op mijn balkon tot hij (Bel - red.) opgedonderd was.

Ik moet er niet aan denken dat ik misschien straks mijn BR kwijt zal zijn. Nee, niets zal dan meer hetzelfde zijn en mijn toekomst zal er dan uitzien als één groot zwart gat.
U zegt dat de BR helemaal niet dood is? Hij is een beetje laat dit jaar maar er zitten wel degelijk nieuwe  knoppen in? Ik hoef geen reden tot ongerustheid te hebben, denkt u?
In dat geval wacht ik verder dan maar rustig af en hoop dat u gelijk heeft. Nee, ik zal niet meer zo piekeren, en als u mij nu weer met rust laat kan ik eindelijk eens mijn dutje gaan doen. Tot ziens, mevrouw K., u ook nog een mooi weekend.

4 opmerkingen:

Annemieke zei

Gelukkig! Ik was even bang voor Blauwe Gijs :)

Frans zei

Ik zou zeggen: bel even met groenbeheer, Servicepunt Poes- & Plantomgeving, 5165501.
Misschien kan het harige journaille
van de Katbladerdeegercourant dat aanhangig maken. En meteen op twee pootjes on the roof lopen als de Nepataroof tegelijkertijd kond wordt gemaakt ten aanzien van de Gemeente, zeg maar.

de hoofdredacteur zei

Eh? Kunt u niet voor ons komen werken? Misschien?

Hans zei

Ik kom van de week wel even je BR inspecteren!