Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 13 april 2012

Onrecht is wereld nog niet uit

Cera:
Zoals u misschien wel weet ben ik het topmodel van het LKB (Het Leidsch Katblad - red.). Natuurlijk is dat een eervolle functie waarmee ik dan ook zeer in mijn sas ben (al betaalt het slecht, maar dat terzijde).
Wel, nu heb ik de laatste tijd dus het gevoel dat de hoofdredacteur en fotograaf minder belangstelling voor mij hebben, qua portretwerk dan. Neem nu daarnet.
Ik zat er helemaal klaar voor hier bovenop de glijbaan en dacht dat er een serie foto's van mij gemaakt zou gaan worden, zeggen ze tegen me dat ze al genoeg glijbaan-foto's van mij hebben. En als extra smoes vertelden ze me ook dat het licht op dit moment niet zo best is en liever wachten tot de zon schijnt.
Nu heb ik me dus speciaal opgepoetst daarstraks, zelfs mijn snorharen een goede wasbeurt gegeven, laten ze me hier zitten en fotograferen ze ondertussen andere haarfabrieken. En omdat ik daar vreselijk kwaad om ben geworden, nemen ze stiekem gauw wel effe een kiekje van mijn chagrijnige kop.
Nee, het onrecht is de wereld nog niet uit, daarvan kan ik getuigen. Heeft u het allemaal genoteerd en kan het vandaag nog in de krant? Goed zo, dank u wel.

Geen opmerkingen: