Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 25 november 2010

Klusjes doen op de redactie

Oscar:
Hallo mevrouw Katblad, fijn dat u weer thuis bent. Nee, ik was niet naar eten aan het zoeken, heus niet, maar ik dacht dat ik hier een muisje zag lopen en dacht toen dat ik die maar even voor u moest vangen en dat u het in dat geval niet erg zou vinden als ik op het aanrecht zou springen. Ja, ik deed het alleen om u te helpen, dus u gaat niet boos op mij worden, heh? Ik bedoel, een nieuwe schorsing is hier toch niet op zijn plaats als u bedenkt dat ik alleen maar heel erg behulpzaam wilde zijn, heh?



x

Ja, dat dekseltje heb ik inderdaad van het blikje gehaald want ik dacht dat het muisje daar misschien wel in weggekropen was. Nee, dat was niet zo maar dat had wel heel goed gekund, vindt u ook niet? Ja, daarom moest ik dat ook controleren, maar toen weer bedacht ik dat muisjes ook dol zijn op Gourmet, en om te voorkomen dat er zo'n muisje op de Gourmet zou afkomen, heb ik er maar wat van opgegeten. Ja, en als u niet was binnengekomen, was ik nu klaar geweest met mijn opruimwerkzaamheden en dan had u zeker geen muisjes meer op uw aanrecht gehad omdat daar niks meer voor hen te eten zou zijn geweest, huh? Wat denkt u, zal ik het karweitje nog even afmaken? Oh, ik merk het al, dat heeft u dus liever niet. Wel, dan ga ik maar weer eens, en als u nog een klusje heeft kom ik graag helpen. Dag mevrouw Katblad, tot gauw heh?

Geen opmerkingen: