Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 25 november 2010

Altijd goed opletten

Cera:
Het is altijd goed opletten, hier in de Kruidentuin. Ja, dat komt omdat Siep hier woont en zij is niet erg vriendelijk. Wel, laten we zeggen dat ze de pik op mij heeft, maar niet op mij alleen dus. Nee, Siep heeft vaak een slecht humeur en dat laat ze merken ook. Meppen inderdaad, en ik heb het idee dat ze extra veel plezier heeft in het meppen van mij. De pik op me, inderdaad.





Ja, ze is weer buiten en vandaar dat ik een beetje voorzichtig ben. Als de fotograaf hier niet had gestaan, was ik hier al weg geweest. Ja, gevlucht dus voor Siep. Maar we gaan een stukje lopen en dat wil ik niet missen, heh?







Kijk, daar loopt ze. Ja, ze gaat er vandoor vanwege de fotograaf want ze heeft geen zin in poeseren. Ze is chagrijnig en boos, en wil dan niet op de foto. Nu kan ik eindelijk naar het centrum van de tuin omdat ik weet dat ze me nu niet meer kan gaan meppen dus.







Maar ik blijf opletten zolang zij daar nog ergens loopt. Nee, ik snap niet waarom ze mij altijd moeten hebben. Ja, zowel de jongens als de dames zitten altijd achter mij aan omdat ze de pik op me hebben. Nee, ikzelf doe nooit lelijk. Ik grom of blaas nooit en zal nooit iemand uitdagen, ik loop liever een stukje om. Ja, erg vreemd waarom ze mij dan toch altijd moeten pesten. Gelukkig word ik thuis niet gepest. Ja, mevrouw Troy wil nog wel eens een beetje grommen, maar dat blijf ik gewoon uit haar buurt. Nee, de Boez gromt nooit naar me en Japekoppie ook niet. De Os? Nee, dat is ook een vriendje van me. Maar verder heb ik geen vriendjes. Nee, de rest is er altijd op uit om mij op te jagen en te pesten. Nee, ik weet ook niet hoe dat komt. Ja, daarom moet ik altijd goed opletten. Zullen we naar de Parallelstraat gaan?

2 opmerkingen:

Leen zei

Arme lieve zachte Cera. Je bent te goed voor deze wereld...

Mevrouw Katblad zei

U heeft helemaal gelijk. Daarom houden wij ook zoveel van dit kleine meisje met haar balletpasjes en rode vlekjes, en daarom mag ze ook bij ons op het dekbed....