Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 22 november 2010

Grote eter, kleine eter.

Oscar:
Lekker gestoeid ja. Met de Boez inderdaad. Ook naar de Hoftuin geweest, de Kruidentuin en het Zooiplein natuurlijk.
Wat ik ga doen?
Wel, niet op uw bak nee, maakt u zich maar niet ongerust. Nee, ik denk dat ik maar een paar brokjes ga scoren. Ja, veel energie verbruikt heh? En dat moet ik dus even aanvullen. Heeft u nog wat Royal voor mij? Ach, ik moet het dus doen met wat er in de bakjes zit. Mix van diverse merken zeker?
Ja, even kijken of er niemand achter het luikje zit. Niet dat ik me daardoor laat weerhouden van wat ik van plan was, maar ik krijg liever geen dreun van mevrouw Troy op mijn kop. Ja, ik geloof dat de doorgang vrij is.

Gaat ie weer, de Os. Ja, we waren aan het stoeien en opeens draait hij zich om en loopt naar ons kattenluik. Nee, ik hoef niet naar binnen. Ik heb niet zo'n grote honger als de Os, nee. Kijk ook met grote verbazing naar zijn eetlust. Soms ga ik wel mee naar binnen, en dan ga ik zitten kijken hoe hij staat te kauwen. Ja, hij kauwt de brokjes half op en de andere helft valt dan uit zijn bek op de grond. Nee, die stukkies eet hij nooit op want hij wil alleen maar hele brokjes. Het wordt inderdaad een zooitje als de Os eet. Nee, ik ken niemand die zo slordig eet als hij en er zo'n troep van maakt.


Os jat uit al onze bakjes. Seniorenvoer, gewoon voer, het maakt hem helemaal niks uit en hij gaat langs alle bakjes en eet overal een paar brokjes uit. Nee, ik hoef niet zoveel brokjes te eten als hij. Maar ik wil wel af en toe snoepies. Maar nu niet want we waren aan het stoeien en dan hoef ik niet te snoepen. Ik wacht hier wel tot de Os weer terugkomt. En dan gaan we verder spelen, ja. Tenzij hij ook nog bij de buren langs wil gaan om te kijken wat ze daar op het menu hebben staan. Ja, dan moet ik nog een tijdje langer wachten, heh?

2 opmerkingen:

Annemieke zei

Ik zou wel eens een genetisch onderzoek willen doen bij de Boez en Oscar. Ik denk dat hun eet genen een hoop zullen verschillen!

Mevrouw Katblad zei

Wilt u wat wangslijm of is een plukje haren genoeg?