Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 17 november 2011

Alles weer normaal

T. Troy:
Een hele dag is ze weggeweest, mijn mens. Jazeker, van 's ochtends tot 's middags laat. Natuurlijk stonden er wel genoeg brokjes, maar als het ritme uit de dag is en de normale handelingen in huis niet meer plaatsvinden, voel ik mij niet op mijn gemak. Helemaal uit mijn ritme inderdaad.
Zeker, ik heb het grootste deel van de dag geslapen op bed, en de anderen ook. Als ons mens weg is voelen wij er namelijk niet zoveel voor om over straat te slierten. Nee, dan wachten wij liever binnenshuis af, bewaken de tent (of in elk geval de bovenverdieping) en hopen dat alles uiteindelijk goed afloopt en snel weer normaal wordt.
Ze is nu weer thuis inderdaad, maar ik ben nog steeds van slag. Waarom? Als zij er niet is, kan ik mijn gebruikelijke dingentjes ook niet doen. Wat die dingen zijn? Wel, bijvoorbeeld over en op het toetsenbord lopen, de inhoud van haar waterglas controleren, meehelpen met het doornemen van de krant en meer van dat soort belangrijke zaken. Ja, daarbij hoort natuurlijk ook af en toe het afdwingen van een aai, maar dat spreekt voor zich.
Een verloren dag was het, zo voel ik dat tenminste. Maar het is goed dat ze weer thuis is en alles weer normaal verloopt. Al blijf ik nog even flink chagrijnig doen opdat zij weet dat ze dit niet weer moet flikken, een hele dag op stap gaan. Snapt u wat ik bedoel? Mooi.

3 opmerkingen:

Ma Tok zei

Ik ben het helemaal met u eens, mevrouw Troy: wij mensen moesten ook een dag zonder katbladnieuws overleven; dat lukte maar net. Dus mevrouw K., niet meer doen, he?

Hans zei

Wat zei u, mevrouw Troy!? Een glas water controleren??? Sinds wanneer heet dat water? Mevrouw K. weet toch wel de volgende wijsheid: Een les die ons de zondvloed biedt, de waterdrinkers deugen niet!

Mvgr

Hans

mevrouw K. zei

En:
Wie niet voldoende water drinkt,
krijgt vieze urine die stinkt!

Nu u weer, meneer Hans!