Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 28 juli 2011

Hij heeft dat van zijn vader

Poeki:
Mevrouw Katblad, heeft u mijn zoon ook gezien? Ja, grijs met wit, klein van stuk en brutale ogen. Vrij slank inderdaad.
Of ik de Wammes bedoel? Nee, mijn zoon heet Wamy. Of Mister Wamy om precies te zijn. Oh, wij bedoelen dus dezelfde.
Wel, heeft u hem gezien of niet?






Alweer een paar uur geleden, zegt u? In de Katbladstraat nog wel?
Ja, dat is een beetje het probleem, heh? Mijn zoon springt hier (Steeg van Storm - red.) altijd naar beneden, maar kan dan vervolgens niet meer terug naar boven. Ja, vanaf het balkon dus van die oude rooie (Gabber - red.). Ik geef toe, het is een hele sprong en het is erg knap van mijn zoon dat hij die kan maken, maar daardoor is hij dus regelmatig langere periodes van huis en niet op tijd voor zijn diner.




U vertelt mij nu dat hij ruimschoots aan zijn trekken komt qua voedsel? Ah, mijn kleine ventje steelt dus. Nee, dat heb ik hem niet geleerd dus waarschijnlijk heeft hij dat van zijn vader.
Wel, het spijt mij erg dat Wamy dergelijk gedrag vertoont mevrouw Katblad, maar ik kan daar verder helaas niets aan doen. Nee, als hij op straat is heb ik geen zicht meer op wat hij allemaal uitvoert, en ik ben niet van zins om hem te volgen en ook zo'n gevaarlijke sprong te maken. Ja, hij is een volwassen vent en moet verder zijn eigen boontjes doppen. Het is alleen vervelend dat hij steeds maar niet voor het diner komt opdagen. Wilt u dat tegen Wamy zeggen als u hem ziet? Dank u wel mevrouw Katblad, dan ga ik nu maar weer naar huis. Ja, u ook nog een goedenavond.

1 opmerking:

ina zei

Van zijn vader... Hahaha.