Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 20 juli 2011

Allemaal watjes!

Boez: En Os, regent het nog?
Os: Ja Boez, het regent nog.  Te hard voor jou om buiten te willen spelen, dus we zitten nog wel een tijdje binnen.
Boez: Lopen er nog anderen buiten?
Os: Nee Boez, de anderen zijn net zulke watjes als jij en zitten dus ook allemaal binnen.
Boez: Maar ik ben ook vaak buiten geweest als het regende! Toen met dat erge onweer, weet je nog?
Os: Ja Boez, maar toen had je nog die schuilplaats onder dat huis. En dat is ook een soort van binnen dus dat telt niet mee.
Boez: Maar het was een hele mooie schuilplaats Os, je had echt een keer met me mee moeten gaan om het te zien. Nu is het te laat want ze hebben het gat dichtgemaakt.
Os: Ja, en daardoor ben je weer vaker gewoon thuis en ik zie je tenminste weer vaker, heh? Dus is het maar goed dat ze dat gat hebben dichtgemaakt. Ik zou trouwens toch niet met je zijn meegegaan want ik heb last van claustrofobie, weet je nog?
Boez: Ja Os, dat is net zoiets als ik heb, heh? Alleen dan het omgekeerde, toch? (Pleinvrees - red.) Regent het nu nog?
Os: Ja, het regent nog steeds. Maar ik denk dat ik toch maar weer eens naar buiten ga om daar wat te zooien of klooien...

Boez: Maar we kunnen ook binnen zooien of klooien, Os! Leuk dingen op de grond gooien zoals deze mobiel? Of spelen met mijn beesies? En we kunnen ook naar boven gaan om Japekoppie te pesten! Of de zolderdeur openmaken en samen gaan klooien op zolder, Os!
Os? Ga je nou toch naar buiten? Gaan we niet meer samen spelen dan, Os? Laat je me zomaar in de steek? Ohos???

1 opmerking:

ina zei

Os is een stoere jongen, Boez, misschien moet jij wat vaker met hem naar buiten gaan als het regent, dan merk je vanzelf dat een natte vacht helemaal niet zo erg is als je nu denkt. Je laat je toch geen watje noemen?