Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 20 oktober 2010

Zware teleurstelling voor Mio

Mio:
Even stilstaan en mond houden, mevrouw Katblad.
.....................................
Hoort u het niet? Een fietsding? In de verte maar steeds dichterbij? Nee?








U hoort niets?
Dan heb ik het verkeerd. Ja, ik dacht dat hij eraan kwam. Mijn mens, ja. Ik dacht zijn fietsding te horen. Daarom zit ik hier ook, vlak voor de Poort. Want daar komt hij inderdaad altijd door. Maar ik had het dus mis en nu ben ik zwaar teleurgesteld. Misschien dat u mij even kunt aaien? Bij wijze van troost? Dank u wel.





Dan ga ik nu maar weer naar binnen. Er komt namelijk weer een bui aan, en als mijn mens toch niet in aantocht is, kan ik net zo goed in huis op hem wachten. Ja, op de bank inderdaad. Fijn dat u een momentje van uw tijd wilde geven om mij geestelijke bijstand te verlenen. Nee, dat maakt niet alles goed maar wel een heel klein beetje. De eerste spatjes vallen al mevrouw Katblad, dus als ik u was zou ik ook maar gaan, heh? Tot ziens ja....
En zo slofte Mio weer naar huis, staart en kop omlaag. Ja, hij kwam echt zwaar teleurgesteld over! Wij zagen hem verdwijnen door zijn kattenluik. Arme Mio....

Geen opmerkingen: