Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 9 oktober 2010

Alstublieft, dank u wel.

Japekoppie:
Ze zitten weer eens aan de happies. Mensen, ja. Ik zie worst en kaas. Maar die worst hoef ik niet vanwege de rare kruiden erin.  Van die kaas lust ik wel pap dus. Jawel, ik had al een paar fliebertjes gekregen, maar als je daar eenmaal aan begint, wil je alsmaar meer. Geitenkaas dus ja, en zacht van smaak. Romig ook inderdaad. Nu ligt er dus nog maar 1 blokje en niemand pakt dat. Ik snap niet waarom niet, want het ligt daar alleen maar zijn smaak te verliezen en te verdrogen. Ja, het water staat me inderdaad in de bek, dat heeft u goed gezien. Wel, omdat er van dat blokje dus nog best wel wat fliebertjes te snijden valt, heh?
Alleen doen ze het niet. Pakken en fliebertjes van snijden dus, ja. Nee, ik vrees dat dat stukje straks de vuilnisbak ingaat. Maar ik ga dat niet laten gebeuren natuurlijk. Nee, het zou doodzonde zijn als dat blokje zomaar zou verdwijnen en dat zal ik dan ook niet toestaan. Ik verlies het dus niet uit het oog. Mijn oog ja. Denkt u dat ze het nog gaan opeten, dat blokje kaas? Nee heh? Wel, dan moet het maar gebeuren. Wilt u even de andere kant opkijken alstublieft?

Dank u wel.

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Oh Japekop toch! Maar als niemand anders zich over die kaas ontfermt...

Wilma zei

... en mevrouw Katblad dus duidelijk ook niks doet behalve klaar zitten om een mooie plaatje te schieten. Tja, dan is het natuurlijk je katteneer te na om dat stukje lekkers te laten liggen.

Mevrouw Katblad zei

Wilma, nog één keer zo'n brutaal commentaar en wij knikkeren u uit de reactiebox! Bent u nou helemaal!