Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 4 oktober 2010

Damesprobleempjes

Cera:
Het klopt dat ik wat last had van overgewicht, maar ik geloof dat ik nu aardig stabiel ben. Nee, de laatste tijd ben ik niet meer aangekomen en ik voel mij verder goed. Natuurlijk doe ik ook het nodige aan gymnastiek middels boomklimmen, pergolabalanceren en kroeglopen. En ik moet ook toegeven dat mevrouw Katblad mijn porties Gourmet iets heeft verkleind omdat ik vaak nog wat uit het voerbakje van de Boez erbij neem. Ja, Boez heeft snel genoeg, en als ik een beetje tegen hem aanduw, gaat hij vanzelf weg en zodoende heb ik dan nog wat extra's.
Mevrouw Troy doet dus hetzelfde bij Japekoppie heh? Ja, ook wegduwen, en die sukkel gaat dan nog ook. Weg dus, ja. Maar u kunt heel goed aan mevrouw T. zien dat zij de laatste tijd ook wel erg vaak extra brokjes tot zich neemt, niet? Ze wordt gewoon vet, inderdaad. Nee, dat gaat helemaal de verkeerde kant uit.



T. Troy:
Het klopt dat mijn gewicht een beetje in de weg gaat zitten. Ja, mevrouw Katblad heeft zachtjes op mijn ribben gedrukt en voelde een laagje vet erop. Goed, een flinke laag dus.
Maar het is niet mijn schuld. Nee, het komt door die prikken van de dierenarts, waardoor ik dus steeds verschrikkelijke honger heb. Dat is ook lastig voor mijzelf inderdaad, want ik moet tijdens mijn diensten bij het loket regelmatig even weg om wat brokjes te gaan nemen. Gelukkig valt Cera af en toe voor me in, maar u weet dat ik niet graag delegeer. Nee, het springen gaat nog wel, hoewel ik merk dat ik steeds vaker via een stoel op de tafel klim en niet meer rechtstreeks. Maar ik kan het dus niet tegenhouden, heh? Die vreselijke honger steeds dus, ja. Mijn porties Gourmet zijn trouwens ook wat kleiner geworden, maar ik jat er dan wel weer wat bij. Uit het bakje van mijn zoon inderdaad. Ja, ik kan wel stellen dat die constante trek in eten een beetje een probleem voor me gaat worden.....


Boezelmans:
Hallo! Waar hebben jullie het over? Oh, gesprekje tussen dames onderling? Mag ik me niet mee bemoeien? Gaat zeker over eten, heh? Bij ons in huis inderdaad een damesprobleem. Nee, wij jongens hebben geen last van overtollig vet. Het onderwerp "eten" interesseert me dan ook geen klap. Af en toe een snoepie ja, dat vind ik wel leuk, maar dat is meer omdat die door de kamer worden gegooid en dat ik ze dan moet gaan vangen. Maar wat ik eigenlijk kwam vragen: hebben jullie Os gezien? Dan ga ik hem maar zoeken, kunnen jullie lekker verder smoezen over eten. Hebben jullie trouwens ook opgemerkt dat mevrouw Troy wel een beetje erg dik aan het worden is? Hoezo moet ik nu opdonderen?

1 opmerking:

ina zei

Het extra gewicht staat u goed, mevrouw Troy. Kweek maar een beetje een voorraadje, als u straks die prikken niet meer krijgt is het er zo weer af.
En Cera: ik vind het een vondst om kroeglopen een sportactiviteit te noemen.
Boez: je bent een echte knul, lekker recht voor zijn raap.