Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 20 oktober 2010

Goedkoop rotluikje...

Japekoppie:
Wil je alsjeblieft de deur voor me opendoen? Nee, het lukt me weer niet, met dat luikje. Het is een pestluikje, een goedkoop rotding. Ja, ik weet dat de anderen er allemaal gewoon dwars doorheen rammen, en als zij een hersenschudding willen moeten ze dat zelf maar weten, ik begin daar niet aan. Dus zou je alsjeblieft even uit je stoel willen komen?
Ja, ik weet wel dat dit al de derde keer in korte tijd is, maar het gaat regenen namelijk. Eigenlijk nog erger dan dat want ik voel steentjes - ze gooien met kleine ijssteentjes inderdaad. Hoor je dat dan niet? Ja, er is dus haast bij want die steentjes zijn erg onaangenaam en misschien word ik er wel ziek van. Moet ik soms nog zieliger kijken? Moet ik gaan janken? Het enige wat ik je vraag is om heel even op te staan en de deur voor me open te doen, en dan beloof ik je dat het echt de laatste keer is. Voor jou maar een heel kleine moeite. Ja? Dank je wel, je bent het beste mens van de hele wereld. Dank, hartelijk dank.....

1 opmerking:

katja zei

Wat kijken al die katten mismoedig vandaag met dat buienweer (Mio ook al en Cera kijkt ook niet echt vrolijk op haar foto's).