Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 2 oktober 2010

De fanfare

T. Troy:
Blij dat mijn loketdienst erop zit, want buiten breekt de pleuris uit. Of iets dergelijks. In elk geval hoor ik een hoop lawaai en je maakt mij niet wijs dat dat normaal is. Ja, trommels. Heel veel tegelijk. En daarbij ook nog getoeter. Het komt uit de buurt van de Kruidentuin vandaan, maar hier in de straat is het ook niet pluis. Ja, steeds maar vreemde mensen die voorbij lopen.
Taptoe zegt u? Is het weer zover? Leidens ontzet? En hoe lang gaat dat deze keer duren? Ook nog op dierendag? Ze moesten het verbieden! Kunt u het geluid niet uitzetten?







De Boez:
Wat is dat voor herrie? Is het gevaarlijk? Lig ik hier veilig?
Ik ben een beetje bang geloof ik. Nee, niet echt erg maar wel een beetje. Ze komen toch niet hier binnen, heh? U kunt mij dat verzekeren?
Nee, van slapen komt nou niks. Ik wacht wel tot ze weg zijn. Duurt dit lang?







Cera:
Heeft u alle ramen en deuren dichtgedaan? Voor het geval? En zijn Japekop en mevrouw Troy ook binnen? Nee, dan is het goed. Ja, ik sliep net maar nu ben ik dus klaarwakker. Op de Boez passen? Nou, vooruit dan maar. Nee, ik ga nergens heen en zal op hem letten. U gaat weer naar beneden?







T. Troy:
Ik kom toch maar naar boven. Is het bed bezet? Erg jammer inderdaad want dat is toch de beste plek als er gevaar dreigt. Nee, anders ga ik wel in mijn mandje. Wilt u wel even de gordijnen dicht doen?








Japekoppie:
Wat deed je nu zo lang boven?
Ik ruik vlees. Ja, van die lekkere lappen. Is dat voor bij de hutspot morgen? Ja, ik wil best wel voorproeven maar heb net gespuugd. In de gang ja. Je bent er toch niet doorheen gelopen?
Beetje last van spanningen inderdaad. Gaan we zo samen op de bank zitten wachten tot de trommelslagers weer weg zijn? Neem je morgen haring voor me mee? Nee, nu dus even niet. Ik vind er niks aan, aan die 3 oktober feesten. Ja, van mij mogen ze het overslaan. Wat dacht je van een aaibeurt? Op de bank graag ja, dan zijn we iets verder van het raam vandaan, heh?

1 opmerking:

Hans zei

Vandaag pas na 2 pogingen een woordverificatie!!!

Cera!, ik kom morgen kijken of je in de kroeg bent. Denk er aan, je bent voor de Nederlandse wet nog minderjarig!