Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 16 oktober 2010

Kletterbuien en verwarming

Oscar:
Ja, het klettert nogal buiten, dus ik dacht dat ik hier maar even moest komen schuilen. En daar ik niet bij u naar boven mag, heb ik mijn keuze laten vallen op uw sofa, niet alleen vanwege het zachte kussentje maar eveneens omdat ik meen dat uw verwarming brand en dus twee vliegen in één klap sla op deze manier. Ik was inderdaad kletsnat zoëven, maar droog al aardig op ja. Wel, daarmee bedoel ik dat het niet meer zolang zal duren totdat u mij een goede aaibeurt kan geven zonder dat uw handen onder de plakkerige haarplukken uit mijn vacht komen te zitten. Maar als het zover is, zal ik u zeker waarschuwen, en in de tussentijd doe ik dan een dutje. En verder zult u totaal geen last van me hebben, dat kan ik u verzekeren. Ja, voor het geval het in uw hoofd opkomt om mij naar buiten te smijten dus, heh? Nee, het is niet dat ik verwacht dat u dat zult doen, maar je weet maar nooit en daarom zal ik mij gedeisd houden. Dus als u nog wat werk te doen heeft, ga gerust uw gang en dan sluit ik mijn ogen even. Dank u wel, mevrouw Katblad.

2 opmerkingen:

ina zei

Je hebt het goed bekeken, Os.

Hans zei

Ik wou dat ik Ossies in de buurt had, Os! Wat gezellig, z'nm een buurman~!