Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 12 oktober 2010

Harde woorden van Kaija

Kaija:
Dat geklooi in mijn boom? Ik heb het allemaal gezien en heb zwaar de schurft in. Wel, omdat het mijn boom is en  niemand heeft toestemming om daarin te gaan zooien. Tenzij ik die toestemming geef natuurlijk, maar naar mijn weten heb ik dat niet gedaan, nee.





Hoewel, aan de andere kant heb ik wel genoten van de voorstelling. Ja, ik zat eerst voor mijn huis naar dat gedoe te kijken, maar zag al gauw dat ik hier een beter zicht had op het gebeuren. Maar nu het voorbij is, mogen ze van mij wel weer wegwezen. Mijn tuin uit inderdaad, zodat de rust weer kan wederkeren. Kijk dat ventje daar (Boez - red.) trots zitten wezen, terwijl iedereen weet dat die boom van mij een makkie is. Je hebt er bijna geen nagels voor nodig en er zitten zoveel zijtakken aan dat je zelfs op twee poten nog omhoog kan.


En dat vriendje van hem, heet die Oscar? Wel, die zie ik hier ook te vaak naar mijn zin. Niet dat hij nu zo vreselijk lastig is, maar hij hoort hier niet, en als ze met zijn tweeën zijn, domineren ze hier de hele boel. In mijn territorium inderdaad, dus u kunt zich wel voorstellen hoe vreselijk frustrerend dat voor mij is. Dus ik zou het erg op prijs stellen wanneer u ze wat meer bij u houdt, in de Katbladstraat. Reporters zijn het, zegt u? En die moeten overal kunnen komen? Wie zegt dat? En is dat wel aan u om te bepalen?









(Kaija links, Boez rechts)


Wel, de houding van Kaija was zo bedreigend en dominant, dat de Boez haar in eerste instantie niet durfde te passeren. Maar na enig aandringen van mevrouw Katblad, ging hij tenslotte toch mee naar de redactie. Wij hebben niet gehoord wat Kaija tegen de Boez riep, en de Boez wilde daar zelf achteraf niets over loslaten. Maar dat er harde woorden vielen, dat is volgens ons wel duidelijk.

Geen opmerkingen: