Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 20 oktober 2010

Stoere Os, Boez is watje.

Oscar:
Wat een weer heh? Ja, ik kwam hier net bij toeval langs toen het vreselijk ging kletteren. Met bakken uit de hemel inderdaad, dus ik zag uw kattenluik en dacht "ik ga maar effies schuilen". Gelukkig weet ik de weg in uw huis een beetje (een BEETJE??? - red.), en zo kwam ik hier op uw sofa terecht, waar ook nog toevalligerwijze een kussentje lag bij de verwarming. Ja, ik droog al aardig op maar ik durf te wedden dat mijn vacht pas echt helemaal watervrij is als ik straks weer wakker ben geworden van mijn dutje. Ik lig toch niet in de weg heh? En u was toch ook niet van plan het stofmonster te pakken, wel? Nee, ik vraag het maar voor de zekerheid.





Alleen erg jammer dat mijn vriendje hier nu een partijtje gaat zitten jengelen. Inderdaad, hij wil met mij spelen, maar ik ben daartoe niet meer in staat vanwege mijn reeds uitgevoerde, drukke werkzaamheden in de Kruidentuin, waar hij niet naartoe wilde komen in verband met die paar spetjes.
Wel, hij gaat maar door met mokken, maar ik ga nu toch echt mijn dutje doen en dan zien we later wel weer verder. Kunt u hem ter afleiding niet een paar van die snoepies geven?
Nee, dat ging mevrouw Katblad echt niet doen. En bleef de Boez daar zitten mokken? Welnee, natuurlijk niet! Even later sprong hij gewoon bovenop de Os en moest er gestoeid worden op de bank (OP DE BANK, JAWEL! GEKKER MOET HET NIET WORDEN!) En daar mevrouw Katblad net boodschappen ging doen, snel een foto maakte die natuurlijk later totaal mislukt bleek, kunnen we u geen beelden daarvan laten zien. Wordt binnenkort vast en zeker vervolgd.

Geen opmerkingen: