Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 11 oktober 2010

Klacht van Kaija

Kaija:
Zo, mevrouw Katblad. Hebt u uw ploeg uitgebreid? Wel, ik vraag dat omdat ik ze even niet meer allemaal kan tellen, terwijl me dat andere keren nog uitstekend lukte.
Ik zie de Boez, ik zie Japekoppie, ik zie Cera en Oscar, en om de hoek zit mevrouw Troy. Zij durft zeker niet verder te komen? En terecht, is mijn mening.
Nee, ik was nog niet klaar, want er zijn er nog twee die achter u aanhobbelen.








Die allerkleinste (Wamy - red.) hoort dus niet bij u? Ah, hij wil er graag bij horen maar u heeft hem niet in dienst. Ja, ik zie het nu. Dat hij wat afzijdig blijft inderdaad, maar verlangend naar de rest staat te kijken. Een beetje sneu, heh? Niet dat dat me boeit natuurlijk, want hoe minder hier in mijn tuin, hoe beter, en dat geldt ook voor hem. Nee, ik zie ze allemaal liever gaan dan komen, maar dat wist u denk ik al wel. En hoe zit het met die andere? Die grote die daar op het muurtje is gaan zitten?


Ah, dat is dus uw buurjongen? (Charli - red.)
Ik zou zweren dat ook hij van de redactie was. Ja, dat maak ik op uit zijn gedrag. Hij lijkt me erg vertrouwd met u en ik zag en hoorde dat hij tegen u aan stond te kletsen. Bovendien kwam hij samen met Japekoppie de hoek om. Ach, broers? En die lopen af en toe samen op? Interessant.
Wel, nu ik weer op de hoogte ben, lijkt het me dat we zijn uitgepraat en u met uw ploeg weer kan vertrekken. Ze zijn er pas net ja, dat klopt, maar u weet vast wel een manier om ze hier weer vandaan te krijgen. Opdat ik mijn tuin weer terug heb, inderdaad. Ik moet geduld hebben, zegt u? Omdat ze even hun gang moeten kunnen gaan?
Dan wil ik nu en hier een klacht indienen bij u. Heeft u pen en papier bij u?

1 opmerking:

ina zei

Wat een boos gezicht, Kaija!