Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 18 oktober 2010

Kwestie van respect

Panda:
Zo, bent u daar weer mevrouw Katblad? En met twee reporters nog wel. U weet dat zij hier niet mogen komen? Dat wij strenge regels hebben omtrent het toelaten van vreemdelingen? Wat die regels inhouden? Wel, ze mogen deze Hoftuin niet betreden, dus dat is nogal simpel, heh? Maar deze jongens zijn een beetje hardleers en dat maakt dat ik af en toe de wanhoop nabij ben. Ja, nadat de mensen mijn tuin hebben verminkt met die stinkende cacaodoppen, kan ik niet zoveel meer hebben. Een hele klus om die dingen weer uit de perken te harken, dat heeft u goed gezien. En van u krijg ik zeker ook geen medewerking? Alsdat u uw reporters nu direct weer meetroont naar de Katbladstraat? Nee, dat vreesde ik al.

Ach, ze zijn hier gekomen voor een grasinspectie? Denken ze dat ik zelf niet kan zorgen voor het onderhoud van deze pluimen? Ja, de mensen hebben gelukkig tenminste nog mijn grasbossen laten staan. Dat valt me nog mee van ze, inderdaad. Maar dat betekent niet dat die reporters ervan mogen vreten en ertussen rondstruinen. Het is een kwestie van respect voor elkaars grondgebied en leefruimte.
(op de foto: Panda)






Als u hier niet had gestaan met die camera, had ik die Boez allang een pak slaag gegeven. Maar ik hou hem in de gaten, en zodra ik de kans krijg, geef ik hem een lel. Ja, om hem duidelijk te maken dat hij zich aan  onze regels dient te houden, dat heeft u goed begrepen. Ik kom toch ook niet klooien bij uw redactietafel? Ja, omdat ik mij dus wel aan regels hou, in tegenstelling tot die reporters van u. Pers of geen pers, ze hebben hier niks te zoeken. En ik heb al helemaal geen boodschap aan dat Katblad van u.
(op de foto: Boez)



En dat vriendje van hem; Oscar heet hij? Wel, die komt van ver en heeft hier al helemaal niks te maken, maar zit nu wel met zijn snuit tussen mijn sprieten. Hij heeft trouwens geluk dat Rooie Gijs niet in goede doen is, want die had al lang korte metten gemaakt met dat brutale opdondertje.
(op de foto: Panda)








Ze hebben wel lef heh, die twee. Maar dat komt voornamelijk doordat u erbij bent. Ik durf te wedden dat, zodra u zich heeft omgedraaid en de tuin verlaat, zij hier ook niet veel langer zullen blijven. Omdat ze weten dat ik ze dan grijp, inderdaad. Het is een grof schandaal dat u dit allemaal toelaat en er ook nog bij staat te kijken, reportage of niet, want daar heb ik dus lak aan.
(op de foto: Oscar)




Zodra ik een mogelijkheid zie, spring ik bovenop ze. Dat zal ze leren, en u ook. Nee, dat hoeft niet in de krant. Als u wat ik tot nu toe hebt gezegd in uw Katblad publiceert, zal ik alles ontkennen. Uw woord tegen het mijne, inderdaad. En daarmee is ons onderhoud afgelopen. Waar zit dat tuig? Schande is het, een grote schande! En ik sta er helemaal alleen voor. (Foto: op de trap Panda, onder Oscar)


(En zo mopperde Panda nog een tijdje door, totdat mevrouw Katblad met reporters weer de tuin verliet. Vervolgens dook Panda zelf tussen het gras. Voor een extra inspectie, inderdaad.)

Geen opmerkingen: