Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 10 oktober 2010

U kunt ervan op aan

Wamy:
Hallo mevrouw Katblad, ik had nog een vraagje. Nee, een andere vraag dan de vorige keer. Ja, of ik hier even mag uitrusten. Gewoon in het Poezenloket ja, met mijn poten op uw vensterbank.
Wel, het geval is dat ik een beetje moe ben. Erg druk geweest en nu even een tikje uitgeput. Honger ook ja, maar dat wist u al heh? Maar ik ga u niet vragen of ik naar de brokjes mag, want ik ken uw antwoord al. Of bent u ondertussen misschien van mening veranderd? Nee, dat dacht ik al.


U vindt dat ik er een beetje slonzig uitzie? Dat ik niet genoeg aandacht besteed aan mijn uiterlijk? Wel, het is zo dat ik nogal aan het snuffelen ben geweest. Ja, het is namelijk zo dat er verderop wat vuilniszakken staan en die heb ik even eh..... geïnspecteerd, zeg maar. Ja, nagekeken op ongedierte enzo, u weet wel. U zag mij bezig? En vindt dat ik er een troep van heb gemaakt? Wel, daar wilde ik het nu verder niet over hebben. Feit is dat ik nog steeds honger heb en daarom hier even moet uitrusten. Heeft u daar bezwaar tegen?



Nee, gaat u gerust door met waarmee u bezig was. En ik heb er ook geen bezwaar tegen als u even naar boven zou moeten gaan. Weg van hier ja, en dat dan voor wat langere tijd. Ja, zeg een minuut of tien. Wel, bedden opmaken, was ophangen, ik geef maar een voorbeeldje. En dan kunt ervan op aan dat ik hier braaf blijf liggen rusten, en bijvoorbeeld dus niet naar uw keuken ga. Om brokjes te stelen bijvoorbeeld ja. Nee, ik beloof dat ik dat niet zal doen. U kunt dus wat mij betreft gewoon even uw zaken op de bovenverdieping in orde gaan maken. Honderd procent zeker dat ik niets ga ondernemen, inderdaad.
U weet zeker dat u geen dringende zaken heeft te doen op uw bovenverdieping? Wilt u zelfs niet even voor de zekerheid gaan kijken boven? Naar het toilet dan? Raam dichtdoen op de slaapkamer desnoods? Nee, echt niet???

3 opmerkingen:

katja zei

Jemig, wat ziet ie er uit zeg, ik kan er bijna niet naar kijken, zeker nu ik weet dat hij in vieze vuilniszakken bezig is geweest. Ieuwww !!!

Inge zei

Ach Wamy, je bent wel aandoenlijk hoor zo met al die vlekken in je snuitje.....

ina zei

Wat een viezerik!