Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 15 oktober 2010

De één snuffelt, de ander jengelt

Oscar:
Wat een geweldige fietstas is dit. Vol met zulke interessante luchtjes! Nee, ik sla geen plekje over want het zou best kunnen dat de tas er straks niet meer is, en dan heb ik mooi een hoop belangrijke geuren gemist. Dus het is nu of nooit, inderdaad. Ja, ik heb de meeste hoekjes al gehad, maar er hangen ook allemaal riempjes aan die ook erg interessant zijn. Jammer alleen dat mijn vriendje mijn belangstelling niet begrijpt en nou verderop staat te zeuren. Maar ik laat deze tas dus niet schieten, ook voor hem niet, nee. Hebt u nog even? Zo niet, loopt u dan gerust maar door hoor, want ik moet deze klus echt afmaken tot het einde.

Boez:
Os, kom nou.... We gingen toch spelen? Zo belangrijk is die tas toch niet? Os?

Ja, erg vervelend dat mijn vriendje daar blijft hangen. Is een hobby van hem, fietstassen ja. Maar niet van mij dus. Ja, heel even een klein snuffeltje doen vind ik wel aardig, maar dan is het klaar voor mij. En we zouden naar het Zooiplein gaan, dat hadden we afgesproken. Nu moet ik alsmaar op hem wachten en daar hou ik niet van. Nee, ik ga niet alleen verder. Omdat ik dat ook niet leuk vind. Er zit dus niks anders op dan te wachten tot hij klaar is, heh? En ondertussen sta ik te jengelen inderdaad. Heb je daar last van soms?

Geen opmerkingen: