Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 11 oktober 2010

Charli waarschuwt mevrouw K.

Charli:
U vindt het toch niet erg dat ik met uw reporters ben meegelopen naar hier, wel? Nee, ik zal niet in de weg lopen. Alleen maar kijken wat ze uitvoeren dus, en me verder nergens mee bemoeien. Waarom ik ben mee gegaan? Wel, voor de gezelligheid, heh? Ja, ik heb mijn rondjes al gelopen, maar het is zulk lekker weer dat ik nog even buiten wil blijven, en toen ik ze allemaal bij elkaar deze kant uit zag gaan, leek het me een goed plan om een stukje mee te lopen.








Nee, ik hoef me niet zo nodig tussen de gewassen te begeven en die boom vind ik ook niet zo interessant. Bovendien is het wel erg druk daar, in het midden van de tuin. Nee, ik hou niet zo van drukte. Wel van gezelligheid inderdaad, dus dat maakt het soms een beetje ingewikkeld ja.
Ja, ik zit hier lekker, maar het is wel erg jammer dat die kleine hier ook is. Hij staat nu vlak achter u. Een grote lastpost; ik ken hem wel. Weet u, hij komt regelmatig bij ons binnen en dat vind ik niet prettig, op zijn zachts gezegd. Een brutaaltje, wat ik u brom, en ook altijd honger. Vreet alles op wat hij kan vinden en dan kijk ik weer tegen een lege bodem aan. Van mijn voerbakje, ja. Ach, hij poogt bij u thuis hetzelfde te doen? Wel, dan hoef ik u verder dus niks te vertellen.





Vandaar dus dat ik hem niet zo mag, en dat ik liever had gehad dat hij hier weg was gebleven. U zegt dat hij ook reporter wil worden? Nou, daar bent u dan mooi klaar mee. Ah, u heeft hem dus nog niet aangenomen? Wel, voordat u daaraan begint, zou ik er maar eens goed over nadenken. Of dat nu zo'n goed plan is, ja. Nee, ik ben bang dat, als u hem één vinger geeft, hij een complete verdieping van uw huis zal pakken. En een dubbel voerbakje zal hij eisen, tot de nok gevuld dus. Bovendien, ik weet zeker dat mijn broer (Japekoppie - red.) vervolgens zijn koffer zou pakken, en daar geef ik hem dan natuurlijk geen ongelijk in. Geen haar op uw hoofd, zegt u? Een hele geruststelling. En als u mij nu even tot slot een flinke aaibeurt wilt geven? Ik zit hier namelijk niet voor niets uw aandacht vast te houden, heh? Ik wist wel dat u mij zou begrijpen....

1 opmerking:

ina zei

Je ziet er goed uit, Charli.
Helemaal gewend aan de nieuwe inrichting van je huis?