Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 13 oktober 2010

Wamy zit gevangen...

Wamy:
Ja mevrouw Katblad, hier ben ik dus weer. Ik kwam een vraag aan u stellen, maar ben vergeten wat. Ja, dat komt doordat ik nu niet meer voor- of achteruit kan.
Wel, ten eerste heb ik bij mijn vorige bezoeken al begrepen dat ik niet verder bij u naar binnen mag dan zo. Vensterbank dus, ja. En nu u daar voor mijn neus staat, is er geen sprake van dat ik die regel kan overtreden. Nee, ik kijk wel uit dus.
Maar achteruit is ook geen optie meer. U wilt dat ik dat uitleg?



Ik kwam net via de stoel hier terecht, maar ondertussen zijn daar twee haarfabrieken van u op gaan zitten. Mevrouw Troy en Japekoppie inderdaad. En zij zijn niet erg blij met mij. Nee, via die stoel kan ik nu niet meer terug. Maar als ik mij omdraai en naar beneden spring, kom ik in één van uw planten, en dat vindt u vast niet leuk. We hebben dus een probleem, u en ik. Ah, u geeft mij toestemming om op de plant te springen? En u neemt het mij dan niet kwalijk als ik daarbij wat stengels plet of erger? U wilt me zelfs wel een handje helpen? Nee, dat wacht ik liever niet af. Nee, geen handtastelijkheden alstublieft. Bovendien lijkt het me plezieriger als u in plaats daarvan uw reporters even afleidt, zodat ik geen lel voor mijn hoofd krijg of iets dergelijks. Kunnen we dat misschien afspreken?

2 opmerkingen:

ina zei

Je weet het mooi te vertellen, Wamy. Alsof jij ermee zit dat er een plant wordt beschadigd. Volgens mij hoopte je gewoon dat je toch even naar binnen mocht.
Maar daar trapt mevrouw Katblad niet in!

Mevrouw Katblad zei

Inderdaad mevrouw Ina, dat heeft u goed gezien....