Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 1 september 2010

Alles weer normaal

Mevrouw T. Troy:
Ik ben blij dat alles weer normaal is. Nee, ik vond het maar niks dat je er niet was. Of ik chagrijnig ben geweest? Zegt de oppas dat?
Wel, dat kan dan wel kloppen ja. Ze waren ook erg lastig. Mijn huisgenoten inderdaad. Kwamen veel te dichtbij me en vielen me lastig. Ja, daarom heb ik nogal eens naar ze gegromd, dat is correct. Maar er moest toch iemand hier de orde bewaren, niet? Daarom ja.
Ja, ik heb goed gegeten toen je er niet was. Japekoppie niet nee, en daarom heb ik maar steeds zijn bakje leeggegeten. Vanwege de vliegen dus, inderdaad. Je vindt dat ik ben aangekomen? Maar ik zie er dus nog steeds wel goed uit? Ja, ik voel me ook prima. Nu jij er weer bent dus.
Gelukkig is nu alles weer normaal en kunnen we verder gaan. Ja, jij weer met ons Katblad en ik als je bureaumedewerkster. Nee, het Poezenloket hoeft niet open als je het te koud vindt; ik ga wel door het kattenluik. Vergeet jij niet je koffer op te bergen? Ja, breng maar naar zolder, helemaal achterin. Nee, voorlopig ga jij helemaal nergens meer heen. Omdat ik het zeg, ja...

2 opmerkingen:

katja zei

Goed hoor, mevrouw Troy, dat u uit hygienisch oogpunt Japekoppies bakje heb helpen opmaken. En dat extra gewicht staat u goed ! Hoe gaat het verder met uw voetkussentjes ?

Mevrouw Katblad zei

Redelijk goed, dank u. En ja, knap uitziend oudje, heh?