Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 3 september 2010

Niet genoeg plek...

Luna:
Ja mevrouw Katblad, vandaag zit ik in uw straat. Ik probeer inderdaad dit wielhuis uit, voor het geval het wielhuis in mijn eigen straat door zijn wielen zakt. Gisteren zat ik hier ook ja, en wie weet kom ik hier morgen weer. Dat is omdat je niet in één enkele keer het dak van een wielhuis kunt uittesten. Nee, dat moet je een aantal keren achterelkaar doen, dat klopt. U zegt dat dit wielhuis hier niet altijd staat? Dat het nogal eens van plek verwisselt? Wel, dan zien we wel weer, heh? Voorlopig staat het hier nog, niet? Nee, ik loop liever niet op de zaken vooruit, behalve dan wat betreft dat wielhuis in mijn eigen straat. Omdat het naar mijn idee dreigt in te zakken, ja.

Natuurlijk is er plek genoeg op dit dak, maar ik zie toch liever die reporter van u verdwijnen. Ja, hij irriteert me wezenloos en maakt daardoor dat ik hier niet rustig meer kan zitten. En ik zie heus wel dat hij naar mij zit te loeren terwijl hij zogenaamd het dak zit te besnuffelen. Ik denk dat ik hem maar eens duidelijk moet maken dat dit wielhuisdak nu van mij is, en dat hij alles behalve welkom is.

Luna zet het vervolgens op een blazen en grommen, en Oscar kiest eieren voor zijn geld...



Oscar:
Raar wijf, die Luna. Ruimte zat op dit wielhuis toch?
Nee, ik heb geen zin in een conflict. Zit niet in mijn aard, nee.
Gaan we nog een stukje verder lopen? Even naar het Zooiplein of de Kruidentuin?
Ja, laten we hier maar snel weggaan. Mevrouw Luna is in een slechte bui en dus geen leuk gezelschap. Gaat u mee, mevrouw Katblad? Gaan we naar links of naar rechts, wat zal het zijn?

En Os sprong van het wielhuis af om met mevrouw Katblad mee te lopen. Nee, het maakt hem nooit wat uit welke kant we opgaan, als we maar gaan heh? Ja, Oscar is altijd in voor een wandelingetje, maar dat wist u natuurlijk al....
En Luna? Zij bleef rustig zitten op het wielhuisdak en zat er geruime tijd later nog. Nog later zagen wij haar tussen de plantenpotten scharrelen. Ze kwam op ons een beetje verward over, maar we weten dat zij de laatste tijd wel vaker wat gedesörienteerd raakt en zullen haar een beetje in de gaten houden. Voor het geval, inderdaad....

Geen opmerkingen: